Livet som ensamstående kan inte vara lätt,

I gårkväll ringde sambon vid 23,30 (han spelar fotboll fram till då på Onsdagar) och sa att han nog skulle bli sen för att han var på väg till SÖS. Någonting i hans fot small till och sen låg han där på golvet och skrek. Först trodde de att foten var bruten så han lades in och gipsades. Sedan kom de på att det var någon mjukdel i foten som brustit så gipset åkte av och j fick veta att han skulle ligga kivar över natten och opereras dagen därpå (idag alltså). Halva dagen idag har J legat i morfin-ångor och väntat på att bli opererad. Men eftersom det hela tiden kom in nya mer akuta patienter så fick han just det. Vänta alltså. I eftermiddags kom de på att han nog inte behövde operation (skönt) utan att ledbanden som gått av (just det, två ledband hade gått rakt av), skulle nog läka ihop av sig själva i sinom tid. j får dock bli kvar på SÖS åtminstonde till imorgon då han har så galet ont att han måste få riktigt starka grejjer mot smärtan.

Som om detta inte räckte så passade Storbus på att bli sjuk så att jag fick vabba idag och missade praktiken. Det tristaste med det är att jag då måste ta igen den praktik dagen en annan dag som jag skulle vart ledig på :O( Mutter mutter.

Tur att jag bakar så galet goda lussebullar. Så nu när jag uppdaterat bloggen så har jag tryckt i mig tre nybakade lussekatter på raken, då känns allt genast liiite bättre. Mumma.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej Yllis! Det är Kicki från aff här :-). Låter hemskt med din sambo. Aj aj aj! Hoppas han snart blir bättre. och visst är det tufft att helt plötligt vara själv med allt... Det är bl a då jag inser vilken underbar sambo jag har som gör en massa hemma - med barn och städning och allt möjligt annat.

By the way - visst bor du någonstans söder om söder? Tror vi pratat om det förut.

ha det!

2006-12-15 @ 08:59:50
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: yllis

Kicki: Visst är det nyttigt att vara utan om än bara för ett par dygn. Saknar honom massor faktiskt :O) Men det galna är att det är nästan mer städat nu när jag inte sitter och väntar på att han ska få ett städryck ;O)
Japp, det har vi pratat om förut, Hökarängen närmare bestämt :O)

2006-12-15 @ 11:56:16
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

Men aj! Gud så hemskt det låter. *rys* Hoppas han får slippa ha superont länge. Min sambo slet av sitt ledband i knät (eller vad det nu heter) och han var stenhög han med ett bra tag men allt läkte ihop av sig självt efter ett tag. Men oj, vad han yrade på. "Jag har sett ljuset Liv!"
Krya på Storbus och ät lite lussebullar för mig också va? Jag har lussebulleförbud för jag är så galen i dem.

2006-12-15 @ 15:16:40
Postat av: yllis

Liv: Hehe, det sägs att det är bättre när ledbanden slits av helt än när de töjs ut. För om de går av så läker de ihop och blir som innan tillslut. Töjs de ut så dras de liksom inte ihop sig av sig själva riktigt har jag förstått det som. Men det måste göra sjukt ont.
Jag tryckte i mig tre goda lussekatter åt dig med snäll som jag är. Räcker det nu eller ska jag vara mer snäll ;O)

2006-12-16 @ 11:48:14
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0