Ny overall.

Begav oss raka vägen från Åhléns city när overallen var reklamerad till Matador kids på Hornsgatan för att köpa en ny overall till Liten. En Molo den här gången. 
Självklart så var Litens storlek slut. Vi åkte vidare till Farsta centrum och Napp o. Nalle för att köpa en Reima-tec istället men storlek 98 var precis lagom, så den skulle aldrig räcka hela vintern, och 104 var stor som ett hus. Hjälp, vad göra nu?

Beklagade mig på kvällen om skitoverallen för andra barnklädes tokiga på AlltFörFöräldrar.
Fick då tipset om att kolla med Sprall på NK. En tjej hade dagen innan stått och hållt i en brun 98a.

Jag ringde dit precis då de öppnade på onsdagen och lyckades lägga undan overallen, den sista som fanns. Phuuu. Efter tjejernas luciafirande på förskolan (som för övrigt nästan var för mycket för en blödig, rörd, stolt mor), stoppade jag ned Liten i vagnen och drog in till stan. Och där låg den. Brun, fin och alldeles alldeles lagom (och snordyr ;p).

På NK hann vi även med att hälsa på Jultomten som bjöd på pepparkaka, och titta och lyssna på Stockholms Lucia som var där och sjöng innan hon for vidare till Skansen.

Så nu är både jag och Liten glada och nöjda.

Kolla in de fina stjärnreflexerna på overallen. Me like.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0