Skitoverall :O(

Köpte en jättefin brun Nameit overall till lilltösen i Okt/nov nån gång.
Skulle vara helt vattentät och andas mm. Första ggn hon använde den sprack sömmen typ en decimeter i grenen. Som tur var vi i stan då och gick förbi Åhléns city. Det fanns tyvärr ingen att byta till men som tur var var deras sömmerska där just då så 30 min. senare gick vi därifrån med en overall som var som ny igen.
Förra veckan när det tokregnade så blev Liten plaskblöt på benen, så bra var den vattentätheten.
Jag hade planerat att reklamera den den här veckan och igår (läs i tisdags) när jag lyfte upp henne så sa det ritch IGEN i grenen.
Så idag (läs igår)var jag och lämnade tillbaka den. De frågade inte ens vad det var som var fel utan sa bara att de fått ett mail om att alla dessa overaller skulle skickas tillbaka. Pengarna fick jag i handen utan problem. Tror nog att jag hädanefter håller mig till Reima, Molo och Mikkline som jag ju faktiskt VET håller måttet.
Så nu är det bara att ge sig ut på overall jakt igen :O( Jag som trodde att jag var färdig med sånt för den här vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0