42 minuter terräng och 100 hugg senare...

Shit vilken gårdagskväll.
Shit vilken morgon.
Shit vilken förmiddag.....

J var här igår och åt med oss. Han åkte ju till Las Vegas inatt och passade på att vara med tjejerna det sista han var innan resan. Bra tanke men sjukt jobbigt. Leia är helt förstörd, hon förstår inte riktigt hur länge två veckor är utan illvrålar konstant att hon kommer att sakna sin pappa. Och tydligen så är det mitt fel att han åker med. Gaaaah....giv mig styrka.

Idag tog det oss exakt 1 timme och 45 minuter och komma hemifrån:S Leia bråkade om kläder, om frukost, om kläder, om leksaker, om kläder, om tandborstning och så lite till om kläder och en hel massa med lillasyster, Som även hon bråkade om kläder, om tandborstning, om hårborstning mm. Sen när vi håller på att ta på ytterkläderna och jag hjälper Leia skriker lillungen från barnkammaren att hon kissat på sig. Sådär ja, då torkar jag upp, duschar lite illbatting och så bråkar vi lite till om kläder....

Jag tog på mig träningskläderna och snörade på mig joggingskorna och drog iväg med båda barnen till förskolan. Lämnade två sura ungar och sprang, sprang, sprang av mig alltihop. 42 miuter backe upp och backe ner längs elljusspåret. Skönt att få ur sig lite frustration samtidigt som skogen med sina fina små blommor och lugna rogivande atmosfär fick mig att känna mig lite gladare.

Kom hem, körde 100 hugg med bokken och damp ner vid datorn.

Efter att ha samtalat med både Stockholmshem och Försäkringskassan känner jag mig nu sjukt uppgiven. Jag kan inte få bostadsbidrag om inte hyreskontraktet står på mig och jag kan inte få kontraktet skrivet på mig såvida jag inte har fått bostadsbidrag. Skämtar de med mig eller??? Hur i hela går detta ihop. Imorgon ska jag ringa min handläggare på Stockholmshem och gråta eller nått. Blir tooooookig.

Nu ska jag sätta mig och låtsas som ingenting och njuta av solen på balkongen. Och trycka i mig lite glass. Skiter i att mina hatade lovehandels hittat tillbaka efter nån månads semester. Som sagt, tur att det finns vass att bada i....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0