Godisförbud ja visst....fuck it helt enkelt!!!

Har inte ätit godis sen Januari. Hade tänkt hålla upp ända till det stora julgodisbaket vi alltid har runt lucia men.....fuck it, fuck it, fuck it!!!
Blir tokig snart. Det står mellan att börja röka igen eller börja äta godis. Det vill säga med kanske lite hårda ord "bli tjock eller dö"  Då blir valet faktiskt ganska enkelt. Så nu ska jag skaffa mig en riktig knådmage inför beach 2007. (vafan, det finns ju faktiskt vass att bada i).
Det tråkiga (förutom min kommande tjockismage, ja det är där allt sätter sig på mig) är det att jag är en sk. socker addict. När jag låter mig äta socker mer regelbundet, så får jag helt ärligt talat ont i huvudet och galen abstinens när jag inte ätit socker på ett par timmar. Skrämmande men sant. I värsta Trainspotting andan liksom :S
Ska verkligen försöka att inte trycka i mig som vanligt utan helt enkelt äta normalt som vanliga människor. Lite på lördagen och kanske en liten choklad bit då och då. Inte 200 gr Marabou och en vanlig godispåse om dagen som jag brukar. Ja det är helt sant, det är vad jag tryckt i mig dagligen i minst 10 års tid. Ett under att jag faktiskt är så liten som jag är.
Tyvärr blir ju humöret och sömnen påverkad med om jag trycker i mig dessa mängder. Jag sover sämre, blir tröttare och energilös och blir allmänt hängig.
Hmmm, frågan är om godiset är bättre än ciggen ändå :S



Och ärligt....vad sjukt snygg Mel C är i den här videon




Kommentarer
Postat av: Liv

Jag är likadan med bakverk av alla slag! Jag är helt knäpp i sötsaker! Men jag har slutat snusa också..och det är väl som du säger *S* Men magen den blir större och större...ik.

2007-04-04 @ 22:06:12
Postat av: Liv

Jag är likadan med bakverk av alla slag! Jag är helt knäpp i sötsaker! Men jag har slutat snusa också..och det är väl som du säger *S* Men magen den blir större och större...ik.

2007-04-04 @ 22:06:12
Postat av: Kicki

Klar du ska äta godis istället för att röka!!! Rökningen är betydligt skadligare. Försök att hålla godisätandet på en rimlig nivå bara. Inte lätt, men du kan ju försöka. Och då är ju så smal, så några kilo till gör ingenting. Men jag förstår dilemmat. Ha det!

2007-04-05 @ 09:11:48
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: yllis

Liv: visst är det farligt med söta saker :S Duktig du är som slutat snusa. Haten av för det ;P
Kicki: Mmmm klart bättre med godis än med cigg. Problemet är att jag är helt inkapabel till att äta på en normal nivå. Belive me jag har försökt, otaliga ggr. Jaja, kanske frossar under påsken och slutar sen igen :P

2007-04-05 @ 09:52:35
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: yllis

hatten ska det såklart vara :P

2007-04-05 @ 09:53:17
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0