Hönsmamma...

...har visst jag blivit. Jag har alltid varit rätt cool som förälder. Inte sjåpat mig och oroat mig i onödan liksom. Men nu är min gräns nådd :S Min stora lilla tjej (fem år i juni) är ute själv för första gången. Hon har fått strikta förhållningsregler om att endast vara i parken utanför huset. Inte en milimeter utanför får hon sticka så mycket som en liten lilltånagel.
Och gud förbjude att följa med någon därifrån. Varken vuxen eller barn. Inte ens kompisen tvärsöver gården. Ja ,ni vet...yadyadayada.....
Nu springer jag här som en tok mellan fönstren och kikar på henne. Hon är så otroligt fin min lilla skatt. Och så fruktansvärt förståndig. Själv så har hon nog varit mogen och redo att gå ut själv i säkert ett år, med det har inte jag. Blir man någonsin så redo? Lillskruttan börjar bli stor....

(under det här inlägget har jag sprungit säkert 10 ggr till fönstret och kikat) ;P

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nej, man blir aldrig mogen för det! Jag tycker det är jobbigt när min stora kille (8 år i sommar) är kvar i vår park som ligger 500 meter från där vi bor. Men jag får bita ihop. Det jobbiga är att han inte kan klockan ännu så bra, så man kan liksom inte säga "kom hem om en halvtimme".

Förresten - har lyssnat på Billie the Vision nu och gillar dem supermycket!!! Tack för tipset. Synd att de spelar samtidigt som vi ska ut med Mode och Stilarna.

Vi ses på lördag! Kicki

2007-04-16 @ 19:10:15
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: yllis

Kicki: Så det är lika jobbigt med åttaåringar då? Skit oxå, hoppades att det skulle bli bättre med åren ;)
Visst är BtV bra :D Gillar dem starkt faktiskt, men sjukt dåligt tajmade är de tyvärr. Men det går väl fler tåg antar jag. Vet varken tid eller plats för konserten. Men sjukt kul ska det bli med M&S träff i alla fall.
Ha det!!!

2007-04-16 @ 21:07:11
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

Jag känner precis likadant! Jag är impad av dig på allvar måste jag säga. Jag är helnojjig med att lämna ute. Vår äldste är 4 till sommaren och det börjar så smått bli läge att lämna ute korta stunder på vår gård kanske..men då tänker jag: fula gubbar, bilar som hips vips kan komma, stora vägen en bit ifrån, träd som han kanske fastnar i. Gah! Och jag är inte alls så här nojjig annars! Och sen börjar jag tänka på när de (panik) ska vara ute och ränna runt som tonåringar. Hilfe.

2007-04-17 @ 09:51:10
Postat av: yllis

Liv: visst är det läskigt när man måste släppa taget lite :S Men oj vad hon växte i sig själv de 40 minutrarna hon var ute. Kom hem stolt som tuppen och minst en halvmeter längre :P Men visst, fula gubbar är verkligen min stora skräck. Får ont i magen av bara tanken:S

2007-04-17 @ 11:55:27
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

Jag kan tänka mig! Så härligt för dem att få känna att de blir större och får mer ansvar :)

2007-04-17 @ 20:47:45
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0