Jobbångest...

grym jobbångest tom. Måste verkligen hitta ett jobb till sommaren. Skulle behöva jobba lite extra under Maj månad med eftersom studiemedlen är 2000 lägre den månaden :(

Men var finns mitt jobb? Tittar dagligen på ams.se och skickar in ansökningar åt höger och vänster. De enda som ringt tillbaka hittills är telemarketing jobb, och nu har jag slutat att söka sånna jobb då jag får ont i magen bara av tanken på att behöva sitta instängd på ett kontor och försöka sälja på folk saker som jag inte ens vill ha själv :S

Jag jobbar hundra gånger hellre i kassan på Konsum. Då får jag ju i alla fall träffa människor och använda händerna. Skulle nog passa bra i en kläd/leksaks/inrednings butik med, tycker ju om att jobba med människor och jag älskar ju att shoppa :P. Kan nog tänka mig vadsom faktiskt utan telemarketing eller Mc Donalds. Borde det verkligen vara så svårt att hitta???

Så himla trist att det är så dåligt med jobb inom barnomsorgen på somrarna. På mitt gamla jobb så går ju enhetens fyra förskolor ihop på en förskola under sommaren, vilket betyder att det finns mer personal tillgänglig än vad de ens behöver liksom. Snyft, känns som om allt går emot mig just nu.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0