Lösa tänder och sovmorgon...

Storskräll har fått sin allra första vuxentand. Stolt visar hon upp den taggiga vita saken som tydligen bestämt sig för att dyka upp innan den lilla mjölktanden framför bestämt sig för att shappa. Det ser verkligen hellustigt ut. Nu har i alla fall mjölktanden hajjat läget och blivit "vickbar".
Jag vill trycka in mitt hjälpsamma pekfinger i truten på Storskräll mest hela tiden och vicka på hennes lilla tand, för själv är hon asdålig på att vicka. Gör det faktiskt knappt alls, men det blir tvärstopp när jag försöker vara snäll och hjälpsam (eller ego och vicksugen) ;P
Jag tycker att det är ascoolt att ungen fått sin första lösa tand och att hon redan fått en ny därbakom :D

Shit pommes alltså vilka stora barn jag har. Det måste alltså betyda att jag själv inte är så satans purfärsk längre :S Tur som bara den att man åldras med värdighet och inte ser ut att vara äldre än nån som knappt är torr bakom öronen. Jag får minsann nästan alltid visa leg när jag köper öl på krogen eller cigg i affären. (Men jag har minsann slutat röka igen. Bara så att ni vet).

Lillskrällen då, hon fyller ju minsann 3 år nu på Fredag. Den är inte heller dålig. Min lilla bebis har inte längre så många likheter med en baby längre. Pratar har hon gjort lääänge, blöjjan slutade hon med i somras och då rök även napparna. De stackars kattungarna på Skansen måste vara sjukt trötta på att få dessa färgglada plastmojjänger kastade i huvudet dagarna i ända...
Tur är det att Skrållan fortfarande dricker välling så att hon inte blir tonåring på en gång :P

Idag var det första gången på evigheter som jag hade sovmorgon. Tjejerna är hos J. och jag har lov från skolan. Niiiice, ligga i sängen och sussa till minst 11-12 var tanken. Sjukt skönt.
Kl 06.48 vaknade jag pigg som en mört. Whyyyyy??? jag ville verkligen sova och har en hel del sömn att ta igen, men icke då. Låg och läste lite kurslitteratur i sängen i en timme (fulständigt vägrade att kliva ur den), sen somnade jag faktiskt om och sov fram till kvart i elva ungifär. Gött.

Idag ska jag göra........................ingenting :D
Så fantastiskt härligt. Hoppas på att solen ska bryta fram så att jag kan lägga mig och sola på balkongen. Det vore nice. Min balkong är så himla bra. Sol heeeela dagen och absolut nada insyn. Man kan ligga och sola spritt språngande på den om man så känner fört :P

Får se om jag tar och tränar ikväll i alla fall. Vore skönt då jag varit rätt kass på det under våren. Inte alls lika frekvent i dojjon som i vanliga fall.

Nu ska jag lägga mig och göra ingenting........ :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0