Och helvetet fortsätter i vår lilla trea! Kul blogg det här blivit :S

Veckan har fortsatt i helgens tecken... mör på dagarna och tokfebrig på nätterna. Tjejerna e hemma dängförkylda och idag när jag inte trodde att jag kunde längta efter döden mer börja Mira klaga på ont i örat. 40 minuter senare låg barnet och skrek rätt ut i smärta trots alvedon... Och som alltid när Mira får feber eller ont så kräktes hon. den här gången var det mitt sovrumsgolv som fick ta smällen... det ljusa i historien var kanske att jag hann dra upp henne och luta henne över sängkanten så sängen klara sig utmärkt :)
Ringde vårdcentralen och fick en tid halv tolv... in med tjejer och vagn i en taxi för att åka en bit som jag promenerar på 10 minuter i vanliga fall... gulliga farmor (barnens) propsade på att betala taxi fram och tillbaka...
Sjuktrion blev grundligt undersökta och Mirans högeröra visade sig vara infekterat. Yeeey!!! Öroninflammation på det här....
Leia och jag hade tydligen bara drabbats av nått sabla virus och det var ju bra.... men samtidigt hade det nästan varit skönt om det var nått annat för mig så jag kunnat medicinera och bli frisk. Inne på sjunde feberdagen nu :(

Jaja, Världens bästa J lovade att komma hit imorrn (han kommer från skåne inatt), och ta barnen några timmar här hemma så att jag får sova lite i alla fall.... han e verkligen så himla bra... synd som attan att jag inte lyckas vara kär i honom bara...

Så... nu har jag gnällt av mig en smula... nu ska vi nog ta och se på den 768e filmen den här veckan... tacka vet jag DVD :D

Kommentarer
Postat av: Liv

Åh, fy! Skickar en styrkekram. Jag vet hur jobbigt det är att sköta sjuka barn när man själv är helt däckad och bara vill sova. :( Vad skönt att du får avlastning snart så du får vila upp dig. Och ni är snart på benen igen alla *pepp pepp*

2007-12-05 @ 15:46:04
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Jag tycker så synd om dig Yllis! Men det kommer en dag när du och barnen kommer vara helt friska igen! Kram! Ps. Vi har lite samma sak i vår fam just nu med en maginfluensa som går runt runt. jag har varit hemma mån-ons och är på jobbet nu men fortfarande svag. Måns blev dålig i morse. Vi har haft denna maggrej 3 ggr på varandra nu... BLÄ!

2007-12-06 @ 08:43:37
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Yllis

Liv: tack för pepp och kram, börjar se en ljusning... på måndag tar J barnen, då ska jag njuta av praktik och ta igen mig :) Kram!!!

Kicki: haha jag tycker med så synd om mig;) Och nu tycker jag en hel del synd om dig med... just kräk är det absolut värsta som finns:S Krya på er med... Kram!!!

2007-12-06 @ 10:39:36
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0