I slappandets tecken....

har hela den här dagen gått.

Planen var att först gå till försäkringskassan och bli lite klokare vad gäller bostadsbidrag. Måste söka nu, J flyttar om en månad. Jag är så glad för hans skull (och min). Han har hittat en liten radhus lägenhet i precis det område han vill bo i. Visserligen andra hand men still, alltid en början. Känns som om en stor sten trillat ner från mina axlar just nu.
 
Snart så får jag ta hand om mig själv och bli vuxen ;) Har aldrig bott själv förut så jag läääängtar. Eller själv och själv, töserna kommer ju bo här halvtid men det är ju inte riktigt samma sak som att ha en annan vuxen around liksom. Blir lite jobbigt att ta hand om allt praktiskt bara. allt pappersarbete med abonnemang, försäkringar, kontrakt och så.

Just ja, det var tanken ja, försäkringskassan. Efter den skulle jag åka till skolan och jobba vidare på min Hepburn tavla.

Och hur blev det i praktiken då?
-Sängläge hela dagen fram tills att det var dax att åka och hämta girlsen på förskolan. Shit vad skönt det var att halvsova, slötitta på tv och prata i telefon halva dagen :) Me like!!!

När tjejerna somnat blev det "Lets dance" och "så ska det låta" i en härlig röra tillsammans med brie och gröna vindruvor :)




Kommentarer
Postat av: Debbie

Hahaha.. ja, min dag blev inte heller som det var tänkt! Satt i pyjamas ända till halv ett sådär, sen segade jag mig ut med hunden på promenix..fixade mig och åkte in till stan.. ja, sen vet du resten. Fast jag såg på film sen istället för Lets Dance (såg visserligen slutet mot min vilja)... Vilda jakten på stenen säger jag bara, den är skön. 1984, då visste man hur man skulle göra filmer!

2007-02-16 @ 23:24:28
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0