Pepparmintste med honung och ingefära....

är vad jag lever på idag. Halsen har kännts konstig i två dagar. Inte ont, bara konstig :S Svårt att svälja och så.

Även liten är dängdålig. Låg och skrek halva natten och tog sig för öronen. "Ta bort det onda mamma, ta bort det onda" och jag försökte verkligen, utan resultat. Inte ens dubbla doser alvedon tog bort det onda. Fy vad det gör ont i mammahjärtat när ens lilla skrutta mår så dåligt och man inget kan göra för att hjälpa :(

Först efter halv fyra i natt somnade lillskrotet. Behöver  jag tillägga att jag är trööööött idag? Men liten är hur pigg som helst, har inte ens ont längre säger hon. Men dängsnorig och smått hostig är hon så kl 11,15 är det vi som har date med doktorn på vårdcentralen.

Kommentarer
Postat av: Mark

På apoteket säljs halstabletter, Bafucin. Du kanske vet vad det är. Om inte så kan jag säga att de är hur bra som helst. De ska helst tas med 3 timmars mellanrum, viktigt för att uppnå bästa resultat. Te tycker jag att du ska dricka hur ofta du kan, varmt eller kallt spelar ingen roll då ämnet i teet läker halsen snabbare.

2007-02-22 @ 10:32:45
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Linn

O, vad jobbigt! Stackars dig! Tur att hon blev bättre sedan då :)

2007-02-22 @ 11:43:11
URL: http://passionfashion.blogg.se
Postat av: yllis

Mark: Har faktiskt aldrig testat Bafucin. Kanske dax att testa då nu då. Te hinkar jag massvis, älskar te :D
Linn: Mmm, kom precis från vårdcentralen. Öroninflammation på ena örat. Jippie :S Fick penicillin i alla fall så snart är det full rulle igen :D

2007-02-22 @ 12:28:10
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0