Stora SlutaÄtaGodisDagen närmar sig med stormsteg.

Ikväll är sista kvällen på mycket länge som jag får äta de små förädiska älsklingarna. Ett helt år ska jag klara mig utan. Jag är sjukt sockerberoende och har varit det så länge jag kan minnas men nu ska det bli ett slut på härligheten. Förhoppningsvis så ska jag ha blivit av med suget helt när jag får äta igen, så då kanske jag inte ens vill äta längre. Hoppas kan man ju alltid göra.

Till hjälp har jag den här boken. Jag har läst den förr men behöver en uppfrächning av minnet.

Nu har jag i alla fall laddat upp fär kvällen med en galet stor godisskål att trycka i mig, kommer att må piss imorgon men det får det vara värt :)

Whish me luck!!!


Kommentarer
Postat av: Liv

Åh, vad duktigt! Jag skulle också behöva gå på sockeravvänjning (och koffein också bl a ;))..jag är impad! Jag avvänjde mig för några år sedan med hjälp av viktklubb.se och jag mådde piss i några dagar med huvudvärk och yrsel, men sen..*poff* jag var inte ens sugen på sött igen. Hm, dumt att börja om ja. Men det är såå svårt att sluta när det blivit många vaknätter och jag måste vara på topp ändå i skolan och allt. *Skyller järnet ser jag* :D Men hursomhelst! Du fixar det galant!

2007-01-07 @ 21:43:44
Postat av: yllis

Liv: Jag är duktigt socker bakis idag. Har asont i huvudet som inte ens två alvedon biter på. Kanske att nattens fyra timmars sömn hjälper till lite med :(
Jag har också slutat äta godis förut, flera gånger, det trista är bara att jag är så galet bra på att börja igen ;p
Och du, fortsätt att skylla, vill man inte så kan man inte ändå. Ta det nästa nyår vettja ;)
Men nu j....r.

2007-01-08 @ 16:48:01
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

Kämpa på, heja heja!

2007-01-08 @ 20:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0