3-0 3-3 3-4? nej 3-0....

Ja herregud, vad säger man? Jag är fortfarande rätt mållös när det gäller gårdagens fotbollsfest/fiasko/vaddetnuvar....

Som den sanna fotbollsälskare jag är kan jag inte annat än sucka. Så fruktansvärt tråkigt att en sån match ska sluta på ett sånt sätt. De första 30 minutrarna av matchen var en fröjd för det blågula hjärtat. Andra halvlek var däremot sjukt jobbigt att bevittna.
Jag och lillasyster O. satt/hoppade/stod upp i soffan och skrek alla möjliga fula ord. Vi kan ha prickat in alla existerande skälsord i det svenska språket...
Och pang, ett slag i magen, en knytnäve i solarplexus och allt blir om möjligt ännu jobbigare. Vad händer? Hur går det? Vad gäller? Straff...YES!!!!...nähä en sabla jubelidiot lyckas inte bara ta sig in på planen utan även klippa till den tyske yrkespianisten (ja, domaren alltså)... VAD händer nu då?...Matchen bryts, så gör även de salta pinnarna i skålen på bordet...Planen töms...idiot nummer två och tre lyckas ta sig in på planen...???? Hur i hela gick det till? Idiot nummer två lyckas tom. få jubel från publiken när han sätter bollen i nätet...Hjälp, förstår de inte vad de förstör för fotbollen? För Danmark? För ALLA som älskar sporten?
Jag säger då det. Domaren har mitt fulla stöd för att han bröt matchen med två minuter kvar att spela och en straff färdig att läggas...
Danmark har mitt fulla medlidande för vilka konsekvenser de än må få...
Och mitt blågula hjärta gör mitt i all röran små glädjevolter över de 3 ack så viktiga poängen...!!!

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag såg det inte. (Jag veet, jag hädar :P) Men sambon var gode upprörd. Kan bara tänka mig scenariot. :-O

2007-06-09 @ 14:59:43
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Liv

Jag såg det inte. (Jag veet, jag hädar :P) Men sambon var gode upprörd. Kan bara tänka mig scenariot. :-O

2007-06-09 @ 14:59:52
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Liv

Men sorry för spammingen :S

2007-06-09 @ 15:00:13
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0