Första riktiga barnkalaset överklarat...och IKEA besök samma dag. Det ni!

Idag hade Leia sitt allra första renhåriga barnkalas, ni vet ett sånt där barnen lämnas av sina föräldrar och hämtas två timmar senare. Vi förberedde med att trycka pepparkaksformar på falukorvsskivor, skära grönsaker, koka potatis och duka fram köttbullar och grillspett. Sen fick alla barnen göra sina egna grillspett vilket var mycket populärt bland de 11 barn som var på kalaset. Efter maten bjöds det på kulglass i våfflor med hjärtströssel....sjukt gott!!! Barnen lekte för fullt och vände upp och ner på hela lägenheten på sisådär 27 sek i runda slängar. Kalaset avslutades med fiskdamm och barnen gick hem glada nöjda och sockerstinna ;)

Efter en snabb städning åkte jag och tjejerna in till IKEA. Åh vad jag älskar den affären...skulle kunna gå runt där i evigheter. Tjejerna skötte sig exemplariskt både på resorna till och från och inne i själva varuhuset. Bästa tjejerna utan tvekan.
Middagen var riktigt IKEAshysst med, för 46 riksdaler fick vi två porttioner pasta med köttfärssås till barnen och en tallrik supergod thaisoppa till mig. Samt dricka, bröd, sallad och såklart glass till barnen. Helt galet egentligen.

Vi kom hem med ett gäng rottingkorgar till hallen (hatthyllan behöver struktureras upp en smula för att underdriva sjukt mycket), två fina somriga soffkuddar, sex dricksglas i perfekt storlek för barnen, en matta som jag inte riktigt vet var jag ska lägga den än :P , ett gäng nya kylskpåsmagneter, kökshandukar och en badrumsmatta. Detta gav jag 323 kr för. Behöver jag säga att jag äääälskar IKEA ;)


Kommentarer
Postat av: Line

Kul att höra att allt gick bra. Jag håller med helt, jag älskar också IKEA! Vi kanske ska ta en tripp dit tillsammans någon gång. Har ni några planer för mån el tis, ska vi ses och leka?

2007-06-30 @ 22:19:05
Postat av: Debbie

Ikea e verkligen bäst, alla älskar det stället :) god mat, bra möbler och mysigt varuhus att strosa runt på :) undrar om det finns någon som aldrig varit där! Ja, förutom nyfödda då ;)
Kul idé med formarna på falukorven föressten, haha..sjukt roligt ju :D

2007-07-14 @ 00:50:33
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0