akvareller och vårsol...

I måndags började vi med akvarellmålning i skolan. Kan väl säga att det inte är min grej riktigt. Jag är sån som gillar att när jag drar ett penseldrag så vill jag gärna att färgen ska stanna där jag lagt den. Det gör den inte när man målar akvarell. Är inte så överförtjust i akvarellmålningar över huvud taget heller. Tycker att de är lite mesiga faktiskt. För mycket pastellaktigt liksom. Gillar mer starka färger. Både att titta på och att måla med. Men men, smaken är ju som bekant som baken.
Gårdagen spenderades på olika akvarellutställningar på små och stora konst gallerier. Det var intressant och kul att gå runt och titta och försöka studera målningarna lite närmre. Se hur konstnärerna använt sig av olika tekniker och motiv. Men det bästa var i alla fall glasspausen i solen utanför stadsbiblioteket ;)
 
Efter konstrundan gick jag förbi mormor en snabbis och spöade henne i lite Yatzy. Som alltid :P

Vid halvsex tiden mötte jag upp Rebban och Kalle och tog en öl på Snaps uteservering. Jenny och Moa slöt upp och vi begav oss till mitt nya favvoställe för avslappnat öldrickande, "Bara bar och bistro". Lika mysigt som alltid. Blev en lugn kväll i alla fall så jag var hemma redan kvart över nio, och sov som den lilla prinsessa jag är redan halv elva ;)

Skööönt väder är det idag med. Sådär fantastiskt vårväder med strålande sol, kvittrande fåglar och ljudet av lekande barn i parkerna runt omkring. Lovely.
Den här tiden får mig alltid så tokförälskad. I allt och alla jag möter. Både människor och vårtecken. Visst blir väl alla människor så sjukt snygga på våren med? Mindre kläder, glada ansikten och ett par solglajjer får vem som helst att bli åtråbar ;P
Jag är helt ledig idag och ska spendera dagen i bikini på balkongen har jag tänkt. Så nu tackar jag för mig och trippar ut med ett stort glas iste och njuter av livet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0