Det här suger verkligen...

Om man bortser från att J är totalt inkapabel till att flytta på smidigast möjliga sätt ( han har tex, inte införskaffat en enda flyttkartong eller packat ner en enda pinal eller klädesplagg här hemmifrån utan enbart hämtat stora möbler idag typ), hoppas verkligen att han hämtar sina grejjer imorgon. Jag vill få iordning på mina grejjer här hemma nu och det är ganska svårt när hans pinaler tar upp både garderober och golvplats liksom.

Men men, det är inte det jobbigaste. Det allra värsta är hur Leian mår. Hon har gråtit mest hela dagen och är super instabil över huvud taget. Hon säger att hon är ledsen för att pappa ska flytta och hon tycker synd om honom som måste flytta. Det spelar liksom ingen roll hur mycket vi säger att pappa vill flytta, och att han verkligen är glad över att få flytta tillbaka till Tyresö och att även de, tjejerna ska bo med pappa i nya huset. Att de ska få vara lika ofta med pappa som med mamma.
"Är ni inte kära i varandra längre" frågade hon med tårarna rinnande längs med kinderna. Fyyy vad ont det gjorde, börja nästan grina själv av bara farten. Men så ska man vara så stark och glad och positiv som det bara går. Shit vad det här suger :(

Det gör så sjukt ont i mammahjärtat att se sin lilla älskade trollunge må så dåligt. Och att man själv är orsaken till det hela gör det ju inte så jättemycket bättre :(

Och lägenheten ser helt upp och ner vänd ut. Jag har fått iordning girlsens rum rätt bra, de ska ju inte behöva bo i en soptipp liksom, men vardagsrummet, mitt sovrum och köket ser förjävligt ut rent ut sagt. Måste införskaffa en bokhylla ganska pronto, har inte nånstans att ha grejjerna längre. Men det knepiga med bokhyllor (förutom att ekonomin gråter) är att jag vet inte ens hur en fin bokhylla ser ut. Jag tycker att bokhyllor är en sån tråkig och ful möbel, vet liksom inte vad jag är ute efter. Har en asful nere i källaren men den är verkligen föga lockande att ta upp.

Vilket positivt och härligt inlägg ser jag nu, sorry men jag behövde verkligen bara få ur mig lite. Känns redan liiiite bättre. Eller näe förresten, faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: Debbie

Åh, gumman då!! :( Förstår att det måste vara pissjobbigt. Du är stark som klarar det, jag skulle inte göra det lika bra.. verkligen inte. Säg till om du behöver hjälp med något, Im yours! Jag vet t.ex. hur en snygg bokhylla ser ut ;) puss!

Ps. Du är utmanad, när du har tid ;)

2007-03-11 @ 20:10:58
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Emma

Kramar om dig Yllis!!! Tänk om alla föräldrar var så omtänksamma som ni vid en sepration! Inte så mycket till tröst just nu kanske...hör av dig om du vill. Jag menar, även om vi inte umgås så ofta just nu är du, och kommer alltid vara, en av mina närmsta och käraste "oldies". Pussar och kramar.

2007-03-11 @ 21:36:34
Postat av: yllis

Debbie och Emma: Kram på er tjejer och tack för era snälla pussar och kramar :) Det blir snart bra igen. Är inge bra på att må dåligt längre perioder ;P

2007-03-12 @ 10:47:07
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0