Vernissage på förskolan idag...

Idag hade de utställning på tjejernas förskola. De har under läsåret som gått arbetat med de fyra elementen. Vatten, luft, eld och jord. De har undersökt, lekt, testat och skapat. Varje element har avslutats med en fest för elementet, tex. "jordfest" då jordtrollet kom och bjöd på mat som kommer från jorden mm.
Pedagoderna hade verkligen dokumenterat året jätte bra med bilder och barnens alster i alla möjliga tredimensionella och endimensionella material. Allt var presenterat jättefint och lättöverskådligt i olika rum på förskolan, med ljud och allt.
I vattenrummet hade de ljud från porlande vatten på cdspelaren och i eldrummet spelades eldig filmmusik. Barnen fick själva vara guider när föräldrarna kom och så fick vi gå en markerad runda genom lokalerna medan mina underbara små töser stolt berättade om allting.
Sånt som får mammahjärtat riktigt blödigt vill jag lova.
Efter visningarna åt vi picknick och bara mös tillsammans allihop ända till kl sju. Då var det duktigt trötta barn och föräldrar som packade ihop de sina och ragglade hem. Jag lyckades försnilla kameran nånstans på förskolan men den lär väl dyka upp under morgondagen. Då ska jag lägga upp lite bilder med.
Jag är så lycklig över att vi hittade den här underbara förskolan och att vi hade turen att få plats på den, alla där är helt fantastiska. Både pedagoger, barn och föräldrar...
Det är verkligen galet vad mycket jag älskar mina små töser, bästa barnen i världen vågar jag säga att de är ;)

Kommentarer
Postat av: Liv

Underbart när man hittar en förskola som är så rätt för en och sina barn! Vi har också haft otrolig tur, aldrig i livet att jag flyttar härifrån :P
Hur gamla är dina tjejer förresten?

2007-06-01 @ 07:24:32
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: yllis

Liv: Visst är det härligt när man hittar rätt :D
Leia blir fem nu i slutet på Juni och Miran blev 3 i April...

2007-06-03 @ 20:39:33
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0