Begravning idag...

Känns otroligt skönt att det är gjort nu. Nu kan man gå vidare och bearbeta sorgen och saknaden av mormor så som man vill och behöver.

Det var en jättefin ceremoni med en gullig, varm liten tant som var förrättare... Hon berättade fint och levande om min mormor och musiken som mamma valt ut speglade mormor perfekt. Ceremonin var lagom lång/kort, fokuserad på mormor och utan halleluja och gud prat, vilket kändes jättebra med tanke på att mormor inte var ett dugg åt det hållet...

Efter ceremonin åkte vi alla hem till mormor och åt mat och fikade... det var jättetrevligt och mysigt.

Minnesalbumet vi satt ihop gjorde succé och det skrevs många fina ord och hälsningar i det :)

Nu ska jag nog gå och duna känner jag, är helt slut efter den här dagen... är väl alla spänningar man haft inför den...

Det var en begravning utan svarta kläder, helst skulle man ha färgglada/glada kläder så jag hade på mig, Strumpbyxor i glittrande guld, men det syns tyvärr inte på korten... (hade velat ha knall lila eller turkosa då mormor äääälskade knallfärger men hitta inga i affären så guld fick duga)... klänningen är brun/lila och koftan brun med guldtrådar.... Håret åkte upp i en svinrygg. Såg ut som om jag skulle på julfest eller liknande, mormor skulle tyckt att jag var strålande vacker, det sa hon alltid när jag klätt upp mig :)

 

Och en bild på pajbuffén vi dukade upp i den gamla spisen...

image273


Här ser man spisen bättre trots dålig skärpa...

image274



Kommentarer
Postat av: Debbie

Va mys! Och var fin du var sötnos :)

2007-11-21 @ 13:59:57
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Liv

Vad vackert ni gjort. Och du är vacker med.

2007-11-21 @ 15:31:37
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Kicki

Otroligt fin du var! Man blir helt slut efter begravningar... Oj oj... Kram!

2007-11-22 @ 15:06:09
URL: http://litesomjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0