Börjat på allvar med fördjupningen i skolan...

Vi ska under tre veckor fördjupa oss inom nått på bilden/slöjden. Jag har valt att teckna kroki och sen översätta mina skisser till akrylmålningar. Ska prova på olika stilar som kubistiskt, surrealistiskt, mm
  Igår var jag på bibblan och lånade ett gäng böcker om modellmålning, akrylteknik och anatomi för konstnärer.
Idag har jag läst, studerat och tecknat lite olika bilder på vackra kroppar. Föredrar att teckna kvinnor, de har så fina mjuka former, mycket intressantare än manliga kroppar. I alla fall när det gäller att teckna och måla :P
Imorgon ska jag på kroki, det ska bli superkul. Har inte tecknat kroki sen gymnasiet så det ska bli så kul och spännande...

Kommentarer
Postat av: Liv

Kroki är nog bland det finaste som finns i konstväg. Gick det bra?

2007-10-06 @ 09:35:22
Postat av: Kicki

Hej! Lycka till med skolarbetet! Du är taggad - för mer info - kolla min blogg. Hopas vi ses snart!!!

2007-10-13 @ 22:29:37
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: Liv

Och taggad av mig med *S* Du är poppis!

2007-10-14 @ 10:48:31
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: Yllis

Liv: Jodå helt ok i alla fall :P Var ju första ggn på typ tio år. sjukt svårt var det minsann. Ska ta mig i kragen och kolla upp era taggar nu. Skäms en smula över min dåliga uppdatering :S Men härligt att va poppis :D

Kicki: Tack tack, ska genast kolla din blogg och försöka bli lite bättre på bloggandet ;P

2007-10-14 @ 12:11:45
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0