Händelserik dag igår....minst sagt...

Igår var en skojjig men smått stressig dag. Först femårskalas hos tjejernas kompis Ellen, mysigt med glada barn springandes som små myror över hela lägenheten. Jag och tjejerna fick dra oss lite hastigt därifrån till tjejernas stora förtret för jag skulle göra ett statistjobb på kvällen och vägen hem var låååång. Hemma i en halvtimme innan det var dax att kuta till tunnelbanan...som jag självklart missade.
Kom fram till Nordiska museet där det skulle vara en höjdarfest för stureplansmaffian och diverse utländska gäster. 350 gäster närmare bestämt. Temat var 1700-tal och vi som var statister skulle vara en sk. levande kuliss. vi blev sminkade och utklädda till tiggare och straffångar. Det fanns även skådespelare som var uppklädda till fint folk på bal och eldkonstnärer mm. Själv var jag en stackars fattig tiggarflicka med gravidmage, trasiga kläder, svärtade tänder och skitig i ansikte och händer och fötter. Sexig som få :P
Det var annorlunda och kul även om jag höll på att frysa häcken av mig sittandes på stentrappen i 1½ timme.
Efteråt var det bara att tvätta bort allt fetsmink så gott det gick och svida om för att åka hem till Maria i klassen på "Bade taste" fest. shit vad fula alla var. Sjukt roligt. Själv hade jag på mig ett par genomskinliga vita galet utsvängda byxor i ett riktigt konstgjort material och en topp med framsida av oxblodsfärgat fakeskinn och en baksida bestående endast av snören. Och under det en vit bh med bh-bandet fullt synlig och grymt tacky. Och så ett par galet fula blåa gympaskor. Lägg till en sjysst snetoffs ovanför örat och en fantastiskt fin snelugg så har ni kanske bilden....Har aldrig kännt mig så ful förut, men sjukt kul var det:P kom hem vid kvart i fem på morgonen och eftersom det är jag som har barnen så var det bara till att kliva upp imorse då barnvakten (syster Olli) åkte hem... Trött som en tok :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0