Min lyckodag...

Det här blir nog en anings långt men jag ska försöka fatta mig kort och visa många bilder så kanske det blir skojjigare...

Efter gårdagens trista föreläsning mötte jag upp Jenny och Maria vid tolvtiden för en fika... I två timmar satt vi i skolan och hängde så mysigt som man gjorde som fjortis ni vet... bara hängde med varandra liksom. Jenny kom på att hon rensat i garderoben och hade lite grejjer som kanske passade mig bättre då jag ju är en smula liten i storleken... Sagt och gjort... vi åkte hem till Jenny... J och M på sina cyklar som jag tittade avundsjukt på... själv hoppa jag på bussen och mötte tjejerna utanför Js port. Underbara kompisar som köper underbara kläder i min storlek... Pank pankare pankast som jag är just nu, gör att man nästan är i ett extra stort behov av nya fina grejjer... Knepigt men sant... Fotade såklart kläderna så ni får se... Glömde dock en underbart söt svart blus att bära över klänningar och dylikt samt en fin svart kjol...

Min favorit var den underbara rutiga blusen.... detta fick även bli dagens
outfit. Minus träskor plus röda tygskor...Plus randig tröja nedan även
den från Jenny. Helt underbar till bådimage456e färger och skönhet :)
image457



Den prickiga toppen kommer nog bli en riktig superfavvo i sommar med
Så jag liksom....
image458

Och den underbara fantastiskt söta Miss sixty klänningen som ska få bo hemma hos mig och som jag lovar att vårda ömt och rasta så ofta jag bara kan... Jennys separationsångest var stor, men då den hängt orörd i garderoben i fem år nu så tyckte nog både J och klänningen att det var dax för den att få komma ut och luftas lite... se sig om och spana på fina pojkbyxor på stan att förälska sig i... eller andra klänningar för all del...

image459

Jag lovar att skaffa lite matchande solbränna så jag bär upp den lite snitsigare ;)

Efteråt hängde vi ett tag hemma hos Jenny och rostade smörgåsar och mös... jag kom fram till att jag minsann inte skulle köpa något busskort den här månaden utan lägga de 700 det faktiskt kostar på en cykel på blocket eller liknande istället... Jag vill med cykla runt och vara fin och lycklig. Då kom J på att hennes mamma nog hade en cykel eller två vi kunde kolla på... hon ringde mamma I och visst kunde jag få hennes gamla cykel, den stod ju ändå bara i cykelförrådet där den bott de senaste 5 åren... minst. Än en gång hoppade J och M upp på sina fina cyklar och jag på tunnelbanan den här gången. Liljeholmen nästa... där mötte jag upp tjejerna och bak på Ms fina Skeppshultare satt jag och for fram i solen längs med vattnet fram till js föräldrahem i Gröndal.

image460
Efter ett enormt letandes i världens sjukaste cykelhög i cykelrummet med världens sjukaste nyckelhög i händerna lokaliserade vi den rätta cykeln och efter enorma kraftansträngningar fick vi även fram den ur havet av gamla bortglömda cyklar...
image461

Då nyckeln var puts väck och cykeln var fastlåst med ett sorts blocklås vi försökte såga av med en bågfil gav vi upp våra inbrottsförsök och ringde efter hjälp.
Hjälpen kom i form av en fantastiskt fin pojke med flak på sin bil full av verktyg som den fina pojken hämtat på sin verkstad. Upp med cykeln på flaket vid halvåtta tiden på kvällen och till Farsta för att bryta upp det eminenta låset.... detta gjordes med en vinkelslip och gnistorna flög och det bubblade av lycka i min mage...

image462

Sen smordes kedjan ordentligt och vi promenerade till macken för att pumpa däcken på min fina cykel... jag ledandes min fina röda vän med ett dumflin på läpparna...

På hemvägen cyklade jag... en smula vingligt då varken jag eller min röda nyfunna vän varit på vägarna på 5-10 år... men jag skrattade och log och påminde nog en smula om Lotta på Bråkmakargatan när hon fick sin fina cykel!!!

Idag har jag cyklat till skolan och sen tillbaka... på hemvägen cyklade jag lite extra omvägar, med solen i ansiktet, vinden i håret (nåväl, i hjälmen då... men det låter inte riktigt lika fint), och samma stora leende som suttit i mitt ansikte sen jag fick min fina cykel... Snart ska min cykel få nya lampor, handtag och en vit fin cykelkorg... i den vill jag ha en blomkruka med prästkragar och kanske en liten vattenkanna så att jag kan vattna mina prästkragar då det behövs... sen ska jag köpa en barnstol till Mira att ha därbak... en sån där söt oreange. Sen ska jag och mina tjejer cykla på picknickar hela sommaren för Leia har i veckan lärt sig att cyckla hon med... helt själv och utan stödhjul... Jag tror att vi kommer få en fin sommar med många picnickar på rutiga filtar med godaste matsäckarna och lyckligaste ansiktena!!!

image463

Nu ska jag sätta mig på balkongen med mina akvareller och måla ett tackkort till Js mamma, och nästa vecka ska jag cykla dit med det och en blomma... Prästkragar kanske i en liten fin kruka :)

PUSS

(Och vet ni vad... jag både somnade och vaknade med ett leende... så härligt!!!)

Kommentarer
Postat av: liv

vilken dag! förstår att du är jättejätteglad!

2008-04-17 @ 14:34:55
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Pudding

Förstår att du somnade OCH vaknade med ett leende - kan själv inte låta bli att le när jag läser om din dag!
Cykel och "nya" kläder - på en och samma dag - "lyllos dig"!

2008-04-17 @ 21:25:44
Postat av: Sarah

Underbart! Jag är också på jakt efter en cykel. Med cykelkorg och barnsadel. Vilken tur du hade!!

2008-04-18 @ 12:06:41
URL: http://blogg.passagen.se/sarahh29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0