Myssöndag

Det har jag och tjejerna haft idag..

Vi började med en sen frukost vid tiotiden. Efter det åkte mina akvareller fram och vi satt länge alla tre runt ett bord fullt av färger, penslar och papper.
Det var såååå mysigt att sitta tillsammans och samspråka och utforska färgernas karaktärer... hur de blandades med varandra och hur man faktiskt kunde suga bort färgen med toapapper medan den än var blöt.

 

Till lunch gräddade vi våfflor som vi åt med jordgubbsglass, sylt och grädde. Yummy!!! Till och med Vovvis fick våfflor dagen till ära.

   

Eftersom allt varit så mysigt och gått så bra hela dagen beslöt jag mig för att våga ta med töserna till min träning. Även där skötte de sig exemplariskt... så fruktansvärt duktiga mina små trollungar.

I duschrummet hittades en riktigt skojjig lek på... testa vattentätheten på ytterkläderna... Tänk själva att få duscha med kläderna på i 4-6 års åldern... ren och skär lycka!!!
Töserna duschade länge och plaskade runt... Väl hemma när kläderna åkte av kunder vi konstatera att bortsett från att Mirans hår blivit en smula fuktigt (hon duschade länge med världens sprutt direkt på knoppen) så var båda två snustorra under ytterkläderna... Helt galet men sant. Känns bra, då vet vi att kläderna duger i spöregn då :)

   

Till middag blev det rester bestående av hemgjord pizza och våfflor till efterrätt...

Nu sitter töserna i badet och jag passar på att blogga... är dålig på det just nu känns det som... skärpning!!!

Kommentarer
Postat av: Agnes!

gud vad underbart det låter!

jag tycker att dina döttrar ska vara med i "rea"!

2008-04-15 @ 09:07:00
URL: http://pagnes.blogspot.com
Postat av: Malou

Det var tamig tusan det härligaste jag hört- prova tätheten på regnkläderna i duschen!!!??
Bara komma på iden?? (och att som förälder inte få spel?)
Du är numer min idol! På riktigt! //Malou

2008-04-15 @ 09:46:53
URL: http://tremirakel.blogspot.com
Postat av: Yllis

Agnes: Eller hur!!! Tror att de skulle tillföra en å annan härlig vinkel till programmet... ;) Fina är vad de är mina töser!!!

Malou: Haha jag har börjat att ställa mig frågan "varför inte?" så fort jag är på väg att säga nej till nått... om jag inte har nån bra anledning till nejjet så blir det alltså ett ja. Jag blev själv sugen att vara med men mina kläder var tyvärr inte det minsta vattentäta så jag avstod... :D

2008-04-15 @ 11:35:28
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0