Seriös ekonomiågren

Har precis betalat räkningarna... kan inte ens betala alla innan den 2a då bostadsbidraget kommer... hoppsan liksom. Och efter det så har jag så lite pengar kvar att jag funderar på att göra kottdjur och sälja på torget! Nån som vill köpa???
Men ärligt, jag fattar verkligen inte vart pengarna tar vägen... visst, några jättesummor har jag ju inte från början men liiite borde jag ju ha å röra mig med kan man tycka... jaja, barnen får mat de veckor de är här. Resterande veckor tänker jag leva på min mor och mina vänner... nöden har ingen lag liksom ;)
Tur som bara den att jag fått en cykel så lägligt för busskort kan jag ju drömma om :(
Piggt och härligt inlägg det här blev då... men det är ju så skönt att få gnälla av sig!!!

Kommentarer
Postat av: nelli

vilken fin blogg :)

2008-04-28 @ 16:27:23
URL: http://ennellimedi.blogspot.com
Postat av: Annakarin

Du kan allid hojja över till andra sidan Hökarängen och käka med oss! Det skulle vi bara tycka var trevligt. Ta med barna också!

2008-04-28 @ 19:52:50
Postat av: liv

jag hör dig! jag behöver ett toppjobb, typ nu!

2008-04-29 @ 11:26:11
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: liv

tipsar förresten om billig köttfärs och så linser, linssoppa har varit en bra lunch till mig ensam mååånga gånger :)

2008-04-29 @ 11:27:08
Postat av: Yllis

Nelli: Tack tack!!!

Annakarin: Oh det lät ju supermys... sign me up!!! Men eftersom kidsen rymmer till Tunisien imorrn så får det bli jag allena... Hör av mig i veckan :)

Liv: Men har du inte fått ett nytt jobb precis? Förvirrad jag blev, hänger inte med längre, har knappt tid och spionera på alla mina favvobloggar längre:(
Linssoppa lät jättegott men jag är värdelös på att laga mat tyvärr... har du recept med?

2008-04-29 @ 17:16:16
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: liv

yllis: erhm, snabba ryck här, det blev en kort karriär som säljare, det var absolut inte inte min grej att sitta instängd i ett bås med stämpelklocka på datorn. nejnej, trots att jag verkligen försökte. så jag är fri att utforska yrkesvärlden vidare nu medans jag skriver klart xjobbet. :P kan mejla receptet! superlätt.

2008-04-29 @ 18:05:52
Postat av: liv

nu var det gjort, nu ska jag sluta tjata om denna linssoppa :DD

2008-04-29 @ 18:19:57
Postat av: Pudding

Nu blir jag oxå lite sugen på linssoppan - kanske kan sätta ut receptet här på bloggen?

2008-04-29 @ 21:39:34
Postat av: Yllis

Liv: Ah du låter som jag då. Försökte mig på att jobba som telefonförsäljare en gång för milioner år sen. Trots att jag sålde sånt jag gillade till rätt klientel (idrotts årskrönikor till gnagare ;)) så stod jag endast ut i en månad. Sitta still på ett kontor... nej, tror att vi är för kreativt lagda för att trivas på ett kontor!!!

Pudding: Kanske jag kan, ska få klarsvar först :P

2008-04-30 @ 15:16:45
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: liv

yllis: så sant! jag måste röra mig, mentalt och fysiskt! :D

2008-04-30 @ 16:35:04
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0