Julstök ala Yllis!

Det är det enda jag gör nuförtiden känns det som... och jag älskart!

Jag älskar baket... jag älskar gemenskapen... jag älskar dofterna.... smakerna... synerna... ja ALLT som har med julstök att göra!

Så därför glider jag runt mellan diverse glöggfester och godigbak med barnen...

Jag har bla hunnit med detta...

 
baka pepparkakor... degen var den godaste jag ätit någonsin!


målat julklappsetiketter i akvarell... har gjort ett 20-tal nu...


Köpt julgran... den står nu fin och grann på balkongen och väntar på att få flytta in den 23e...


Fixat, trixat och kristyrat pepparkakor av finaste sort!


jodå... barnen har fått vara med oxå...


Snälla barn skylten är på plats... tomten kommer nog hitta i år med...


Julgodiset är såklart hemmagjort... i år fick det räcka med knäck, chokladkola och Rocky-road fudge...


I ugnen ligger en plåt apelsinskivor och doftar ljuvligt... de ska få dekorera julklappar och ljuskronor sen...

För övrigt står en bunke i köket och väntar på morgondagen... i den ligger en stor sats pepparkakshusdeg och filurar... vad det blir av den får ni se sen...

Utöver detta så har både jag och töserna jullov nu... det är så tokigt lyxigt att jag blir alldeles yr av lycka! Och de veckor barnen är hos sin pappa dricker jag glögg med vänner och pussar på den finaste pojken som finns!

God Jul på er alla fina!

Kommentarer
Postat av: liv

vad duktiga ni är! jag är imponerad! :D kram

2008-12-22 @ 11:23:04
URL: http://www.snysmumriken.wordpress.com
Postat av: Yllis

Liv: Så kul att höra av dig... saknar din gamla blogg... den här nya funkar ju inte adressen på :( Kramar!

2008-12-22 @ 22:57:00
URL: http://barajaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0