Himlen fick en ny stjärna idag!!!

Min finaste lillasysterysters häst fick tas bort idag pg. av en ond tumör. 29 år gammal blev han och såg ut som en ovanligt söt raggsocka sina sista år i livet. Bättre slut än att få tillbringa sitt sista år med min syster kunde han inte fått. Deras historia är som en lycklig saga...

Liten flicka på 6 år hittar till ett stall. Häst och flicka blir förälskade... flera år senare pensioneras hästen och flyttar till landet. Flickan hälsar på så ofta hon kan... efter ett par år kan de som inkvarterat hästen inte ha kvar honom... flickan FÅR sin älskade vän som sin egen. Hittar ett stall och har ett fantastiskt sista år. Trots sin sjukt höga ålder blir hästen som en unghäst när flickan kommer... pigg och glad och följer efter henne i hagen som en liten hund. Trofast och förälskad.

Ett år på dagen fick flickan ha hästen. Star hette han och det var precis vad han var. En riktig stjärna... precis som min fina lillasyster. Jag tänker på dig massor gumman!!! Hör av dig så fort du orkar och vill.

image379


Kommentarer
Postat av: celine

såå fin blogg ser man inte så ofta faktiskt :)
jaaa , vad skulle jag säga
himm, nu kom jag ihåg (heheh)
jag har en fin tävling för dig
tävling!!! voila! här har ni väskan!
Den som blir kommentar nr 1000 vinner en fin väska som kostar 490;-kr!!!!
Du kan ju väl chansa !
OBS!Fler kommentar fler chans:)
kram

2008-02-12 @ 02:31:13
URL: http://crazyfashion.blogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Vilken fantastiskt vacker historia.

...och vilken sötnos han var.

2008-02-12 @ 11:13:03
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: us

de va jobbigt å läsa men fint:) ska börja på min novell som ja tänkt å skriva,nu när vi vet slutet. tack.

2008-02-12 @ 20:54:24
Postat av: Yllis

Celine: tack.

Fröken Sötsur: Mmmm en riktig saga :) Och söt var han verkligen :)

us: Låter som en bra idé tycker jag. KRAM!!!

2008-02-12 @ 21:03:40
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0