Lagen om alltings jävlighet...

Min symaskin har sovit i över ett år... sista gångerna jag provade den, ville den inte samarbeta utan hackade och knölade ihop tyget rejält... I ett ögonblick av sjuklig optimistanda tänkte jag igår att vafan, jag gör ett försök... Plocka
fram en stor påse stuvar och satte igång med projekt "cool A-linje klänning till Leia"  Två bakstycken ( det ska vara knappar bak) och ett framstycke klippte jag till...
Och dra mig baklänges i pulkabacken, maskinen fungerade!!!!
Jag satte ihop delarna, fållade och hade mig... två decimeter in på kjolfållen som var det sista att sy gick nåljäveln av!!!!
Skämta lagom... här är maskinen så snäll att den vill funka för mig, och så pajjar nålfan!!!! Självklart har jag ingen extra hemma att sätta i, var visst inte den första som gått av...

Funderar nu på om jag ska gråta eller sy det sista för hand... Vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0