Lånar en 2007 lista och fyller i...

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut?
Separera från barnens far, tar hand om mig själv, med eget (ja, och så barnen varannan vecka) boende och självständighet.. känns bra att veta att jag kan ta hand om mig och flickorna så bra alldeles själv :)
Just ja, jobba som servitris och butiksbiträde...

Håller du dina nyårslöften och ska du ge ett för 2008?
Ger aldrig nyårslöften, men i år har jag bestämt mig för att lära mig blåsa och göra ballongdjur :P

Fick någon i din närhet barn?
Inte i min direkta närhet, men gott och väl ett par gamla kompisar som jag glädjer mig åt :)

Dog någon i din närhet?
Tyvärr.... min bästaste mormor...

Vilka länder besökte du?
Inte ett enda förutom Sverige då...

Vad skulle du vilja ha 2008 som du saknade 2007?
Bättre ekonomi... men tvivlar på att det kommer hända..stadigare tillvaroför barnen än förra året... men jag har inte tänkt separera mer i år så det borde gå¨att fixa...

Vilket datum från 2007 kommer du minnas, och varför?
Några datum i Januari då allt med separationen drogs igång... både positiva och mindre skojjiga minnen...

Vad var din största åstadkommelse?
Att jag lyckas få ihop tillvaron med separation, studier, barn, träning...

Vad var ditt största misslyckande?
Med risk för att va tjatig... men visst måste man se separationen som ett slags misslyckande... även om det känns som om det var det bästa beslutet jag tagit på länge och helt rätt...

Vems beteende förtjänade att firas?
Js som e det bästa exet man kan ha... och tjejernas som kämpat på och tagit allt relativt bra...hahaha Debbie med, som orkat lyssna på mig när jag har gnällt sönder öronen på henne...

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Hmmm... det håller jag nog för mig själv...och Debbie :P

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
förutom räkningar, mat och sånt så har typ allt gått till kläder :P

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätte exalterad?
Våren och de tillhörande vårkänslorna...

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2007?
Green eyes med Coldplay, och ja, jag vet att den inte kom 2007 :P

Bästa filmer 2007?
Hmmm, dåligt bio år för mig, men Harry Potter smäller ju alltid högt hos mig...

Vad önskar du att du hade gjort mer av?
Rest, sytt, lekt med barnen (tycker att det e sååå tråkigt att leka med my little ponys:S )

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Förstora saker, e aningens drastisk ibland...

Favorit TV-program?
Heroes, Lost, Prison Break..

Vilken var den bästa boken du läste?
"Harry Potter and the deathly hallows" typ det enda jag läst utöver kurslitteraturen :S

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade fest hemma med temat "film"... Var skoj!!!

Hur skulle du beskriva din stil 2007?
Som alltid, humörbestämd med en hel del 50 och 60-tals snitt...

Hur höll du dig ifrån att bli galen?
Vem har sagt att jag gjort det???

Vem saknar du?
Mormor!!!

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Träffade nog inte så många nya, men min brors vän Morgan står högt på den listan om jag nu inte träffade honom redan 06...??? hmmm...

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2007:
E så dålig på å lära mig läxor, behöver göra samma misstag flera ggr om innan poletten trillar ner :S

Lärde du dig något nytt under 2007?
Ja i skolan måtte jag ha lärt mig nått i alla fall :P Kan numer köra bandsåg... bara en sån sak.... Hoppas gärna att jag lärt mig en del på träningen med... och en väldans massa om mig själv, vem jag vill vara, vad jag värderar högt, vad jag INTE vill... ja en väldans massa mer... Tjejerna lär mig massor om det mesta mest hela tiden :D

Vad vill du lära dig under 2008?
Förutom å lära mig göra ballongdjur då... jag vill lära mig lita på mig själv och vad jag kan. Oj så djup jag blev, avslutar med det ;)

Kommentarer
Postat av: Debbie

Öronen mina finns kvar det kommande året också tjejen! ;)

2008-01-04 @ 14:33:11
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Yllis

Dobby: Tur det, för de kommer antagligen behövas den här terminen ;P

2008-01-04 @ 22:46:30
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0