Middag på ryska!!!

Varje löningshelg är det tjejmiddag!!! Olika värdinnor var gång och värdinnan bestämmer temat för kvällen samt vad som ska förtäras. De andra tar med dricka. Oftast en flaska finare vin för alla att dricka och en billigare variant till värdinnan (de dricks oftast upp de med)...


Kvällens inbjudan såg ut såhär:

Nastarovie!!! lördag! temat är ryskt.... Rött vin och vodka, tar du med dig, jag står för maten och musiken. Det blir ett expriment, har aldrig lagat ryskt men det verkar riktigt roligt.... vad gäller utseende och så har jag inga krav men jag tycker vi klär oss fiiint, tänk rysk tsardekadens.... och så lite skit på det. själv ska jag lukta som en riktig babushka!!! kram och välkommen!

Dagen till ära har jag på mig min vackra klänning som ser ut som en rysk sjal :D Och ifall sällskapet lyckas ta sig in till stora staden den här kvällen tog jag med ett litet ombyte med... Så jag ser ut som en Rysk Twiggy med min sjal-klänning och 60-tals sminkning... det tycker jag är fint!!!

image356  image357

Klänningen fyndade jag på GinaTricot rean idag när jag skulle köpa vin...jag gick visst fel...
Fyndade även en väska stor nog för mina skolböcker... en grå i skinn för 299. Den hade kostat 1299:- och eftersom jag letat efter en stor fin skinnväska så fanns det ju ingen anledning att lämna kvar den på Wedins heller.
Halkade visst in på Åhléns med och köpte ett nytt nagellack. Mavala i färgen "Las Vegas" , fast jag skulle kalla den mörk blodröd om jag fick bestämma... Fast Las Vegas låter ju iofs mer fancy och följer deras idé om att döpa alla färger efter städer, så jag får nog vika mig där....

Jaja, Nu ska jag spela liiiite SuperMario innan jag drar mig till Ryssland.
Sköt om er!!!

Kommentarer
Postat av: josefin

åh, vart köpte du väskan? och du måste ju visa hur den ser ut ;)

2008-01-26 @ 19:53:51
URL: http://asgrymmajossan.blogg.se
Postat av: Debbie

Men så söt hurrudu! Är också nyfiken på väskan, hihi.. show me!

2008-01-26 @ 21:19:45
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: liv

Vad tjusigt! Hoppas du hade roligt.

2008-01-27 @ 11:40:25
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Kicki

Ha ha vad roligt - klänningen från Gina Tricot har jag. Både i grå-svart och i röd-vit-spräcklig :). Mycket fin! Och ryssklänningen var underbar. Kram!

2008-01-28 @ 10:52:39
URL: http://litesomjag.blogg.se
Postat av: caroline

låter ju superkul, hoppas att ni hade en trevlig kväll då ")

2008-01-29 @ 12:32:04
Postat av: Yllis

Josse: På Wedins

Debbstret: Tack sötnos!!!

Liv: Tack...vi hade så skoj så :)

Kicki: Hahaha så ofta vi säger så.."den har jag" hahaha jag gillar mina lejongula strumpbyxor till den. Rött lät fint, det vill jag med ha... ja, visst är ryssklänningen fin :)

Caroline: Mmmm älskar våra månatliga middagar! Vi hade super trevligt :)

2008-01-30 @ 22:47:45
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0