Båtutflykt

Idag valde jag och lilla O att ta ut båten på en tur. Vilket betyder gummibåten jag fick av bror min på födelsedagen i november. Med oss tog vi även den gigantiska kexchoklad-badringen jag åt till mig när jag väntade Leia... Tur det för två i båten och det gick inte att ro...

Bara till å blåsa då!


Tur vi tog med ballongpumpen...


Synd vi bara hade en pump!


And off we go!


Att ligga och guppa är livet!

Vi såg en liten ö en bra bit bort där vi tänkte att vi kunde äta vår medhavda matsäck...

Tyvärr var det någon annans ö så vi rodde vidare... eller vi och vi, O var så värdelös på att ro att jag fick stå för den delen...


Vi fyllde på med lite nya krafter i form av bigarråer... så gott!


Tillslut hittade vi ett berg och klättrade upp... utsikten var fantastisk! Jag hade rott ganska långt kan man säga... på två timmar hade vi kommit såhär långt. Vi startade längst bort där sjön började till höger där ni ser en liten vik...


Berget var högt...


Vi åt härligt smälta Center efter maten som bestod av pastasallad med kyckling!


Hem hade vi hemsk motvind och halvvägs hemma gick åran av... vi bröt ihop och skrattade så vi grät... övergivna mitt på sjön med en trasig åra...


Tur man är påhittig... jag skruvade av bladen och paddlade oss in till Sköndal...


O som åkt i kexchokladen hela vägen höll på frysa ihjäl, tur hon hade med sig sin snygga Arsenal-badkappa/handduk... vi promenerade tillbaka till cyklarna...


Framme på vår vanliga klippa stod cyklarna och väntade, fem timmar efter att vi rott iväg... och O kramade luften ur Kexchokladen... båten lämnade vi, och hoppas att nån annan kommer få glädje av den!

Nu är jag så trött i armar och axlar att jag knappt orkar lyfta mitt vattenglas... men oj så skoj och mysigt vi haft det idag!





Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som en helt grymt härlig dag! :)

2008-07-10 @ 23:35:38
URL: http://prylpinglan.blogspot.com
Postat av: Yllis

Prylpinglan: det var precis vad det var :) Somnade med solfrossa och värkande axlar/rygg. Men det var det värt :)

2008-07-11 @ 09:51:47
URL: http://barajaget.blogg.se/
Postat av: Annakarin

Hahahahaha, nu blev det mycket roligare att gå ner i tvättstugan igen!

2008-07-11 @ 23:21:52
Postat av: Yllis

Annakarin: vassego, den bjuder jag på ;)

2008-07-13 @ 11:44:27
URL: http://barajaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0