En obotlig optimist med en tagg i ögat!

jag brukar alltid tro det bästa om det mesta. Klart att vi vinner mot Ryssland och tar oss till kvarten mot Holland tänker jag och hela Sveriges befolkning med mig. Men sen då? Holland är det lag som har visat sig från inte bara sin, utan alla lagens allra bästa sida den här turneringen. De lyser i oreange på planen på alla möjliga tänkbara sätt, och jag måste tom. erkänna att jag unnar dem det, konstigt med tanke på att jag alltid haft så svårt för just Holland tidigare.
Men sen kommer taggen... Sverige spelar bra mot bra lag, och tyvärr en smula mindre bra mot mindre bra lag. Ryssland är på de allra flesta vis ett mindre bra lag i mina ögon så vad händer då med Sverige?
Ikväll smäller det och jag hoppas av hela mitt blågula hjärta att Zlatan spelar som bara han kan och hjälper Sverige till en kvartsfinal där vad som helst kan hända... Som sagt, Sverige spelar bra mot bra lag och vi vet ju alla vad Holland är för ett lag just nu!!!

Vidskeplig och fånig som jag är skickade jag töserna till förskolan helt blå/gula idag... Deras nya fina Sverigekjolar på plats och blåa och gula tröjjor och strumpbyxor... Själv sitter jag i Sverige bikini under min gul/blåa stora matchtröjja och räknar timmarna... tom naglarna mina är randiga i vår nations tjusiga färger... kalla mig knäpp men sån är jag...
Imorse när jag lämnade på förskolan hade jag även en stolt Italien keps på huvudet... Sån är jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0