På min lilla gata

Bor det visst två flickor som heter Ylva-Li.

Jag har aldrig träffat någon med samma namn som jag förut, men när jag var i tvättstugan nyss (den rymmer 6 tvättgrupper så det är lite spring där), iförd min 25-års present ni ser nedan, träffade jag en flicka som hette lika vackert som jag. Hon såg inte alls ut som en Ylva-Li... troligtvis för att hon inte såg ut som jag och jag har ju inget annat att jämföra med. Trevlig var hon med men vad annat kan man förvänta sig av min namne ;)

När jag var barn tyckte jag hemskt illa om mitt namn. Jag ville heta Emma eller Sofia eller nått annat vanligt och fint. Kanske Linda?
Idag är jag stolt över mitt namn och tycker att det är jätte vackert!


Kommentarer
Postat av: liv

Ylva-Li är nog ett av de vackrare namnen jag vet!

2008-06-19 @ 17:20:04
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hehe undrar hur du kom å tänka på just namnen Emma och Sofia. Eller Linda för den delen. Nu är min fråga; varför inte Gabrielle. Så härligt 80 och ganska ovanligt....typ... eller I dont blame you, I blame my mother.

Puss å kram



Ps. Ylva-Li är jättefint!!! Är det asiatiskt? ;-)

2008-06-19 @ 22:57:42
Postat av: liv

Glad midsommar!

2008-06-20 @ 17:13:04
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/
Postat av: Yllis

Liv: Tack :) Och Glad midsommar till er med!!!



Emma: haha jadu, fina namn helt enkelt ;) Och självklart kommer Ylva-Li från asien, det hörs ju... är man halvkines så är man :P Och jag har ju som du vet en del att blamea mina föräldrar med oxå ;)

Pöss pöss

2008-06-21 @ 20:02:01
URL: http://barajaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0