Så var det gjort

Jag ringde och bokade tid hos tandläkaren idag... sist jag var där var sålänge sen att jag inte ens vågar tala om när...

Nu går det tyvärr inte att skjuta upp längre... jag har ett hål som är så stort att jag utan problem kan SE det när jag gapar framför en spegel... Det är faktiskt inte ok... Det är först nu jag känner av det dock... och bara om jag biter till på nått litet hårt som lägger sig precis i hålet... typ ett elakartat frö eller nått från en smörgås... då gör det fruktansvärt ont vill jag lova...

Jag har ingen tandläkarskräck eller så, inte alls... snarare en räknings-skräck det handlar om...jaja den 26e ska jag i alla fall till City Dental och visa upp gaddarna mina... De var väldigt trevliga och hjälpsamma där... och det bästa av allt är att de tar ungefär hälften så mycket betalt som folktandvården... det är positivt för en fattig student!!!

Funderar på om jag borde hitta mig en egen tandläkare att gifta mig med... då kanske jag skulle fixa tänderna oftare... samtidigt så vore ju en elektriker eller rörmockare rätt praktiskt med... eller en brandman, tjejerna är tokrädda för att det ska börja brinna nån gång, skulle ju få dem att somna lugnt... hmmm en barnläkare vore onekligen rätt praktiskt det med... eller.... hmmm jaha!!! Är det personen man ska gå på och inte yrket??? Ja då blir det ju knepigare....

Förresten.... till  mitt försvar så använder jag tandtråd nästan dagligen... sådetså!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ooooh, City dental har inte det bästa av rykten. Jag är ju iofs livrädd (som du kanske vet). MEN om jag skulle vara du, dvs vill komma billigare undan, skulle jag försöka gå till tandläkarhögskolan på KI istället.

Vill passa på att tillägga att jag var hos käftis i dag och hade inte ett enda hål, vilket är ngn form av rekord eftersom jag har sämst tänder i världen (ironiskt nog).

2008-03-13 @ 16:41:13
Postat av: Yllis

Emma: Livrädd kan tom vara en underdrift vännen, har faktiskt varit med dig hos käftis, remember? Inte i förrgår direkt iofs :P

Inge bra rykte? Jag har aldrig hört ngt dåligt om dem... nu blev jag nojjig ju... tandläkarhögskolan säger du? Det låter ju ännu läbbigare :P

Duktig flicka du är, inga hål alls...bra jobbat!!!

2008-03-13 @ 17:25:04
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: Emma

Livrädd - är ABSOLUT en underdrift, fast jag minns faktiskt inte att du varit med...fast jag förtränger det mesta som har med tandläkare att göra. Du var säkert ett stort stöd. Tackar för det.
Äsch, jag har bara läst i kvällstidningarna - det går säkert bra. Fast tandläkarHS är asbra, dom är ju ambitiösa, jobbar inte med pengaintresse (-än) och är dessutom övervakade av stränga professorer...

2008-03-14 @ 20:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0