Full rulle idag

Tänk vad man kan hinna med utan att man trott att man gjort ett dugg på hela dagen...och  trots att halsen är mysko och kroppen trött och hängig har jag idag lyckats att.

*cykla till skolan (det är över en mil ska ni veta)
*stanna hos syster N på hemvägen och få barret friserat ("ja, jag kortar bara lite i nacken.. hoppsan det blev visst kort överallt igen") jaja, det växer ut... :P
*möta upp Rebban och helt fräckt bjuda över mig på middag hos henne och Kalle, hemskt gott och trevligt
*stanna och handla på vägen hem, och sen plocka vitsippor till barnkammaren (åh, kom hem nuuuuu)
*städa hela lägenheten trots att jag kom hem heeelt färdig vid halvnio
*fifflat lite...

Jag har kommit på att alla saker jag blir glad av och som är vackra ska stå framme så man ser dem... så fint och hemtrevligt det blev då... och jag tycker att mina barn är vackrast i världen... sen kommer fina skor så det får stå framme nu... och vackra tekoppar och sånt där annat smått och gott som gör mig glad ända in i själen!

Som tex en himmelsblå klänning min mormor sydde till min mor 1956. Den har små puffärmar och rundad krage och vi har alla haft den när vi var runt året gamla. Den är så ljuvlig och hänger nu på en trägalge i hallen. Bredvid hänger Miras allra första skor, ett par pyttiga kinaskor i svart sammet... Så fint det blev :)

image504


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad hände med barnen och att vara ledig och mysa torsdag???

2008-05-08 @ 21:09:50
Postat av: Yllis

Lena: Nu så kan du se hur det gick :)

2008-05-08 @ 23:27:11
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0