Underbara choklad!

Igår var vi på årets chokladmässa.
Nordiska museet fylls av praliner, kakaobönor, chokladkakor och chokladälskare från Stockholms alla hörn! Vi smakade oss runt hela museet innan vi bestämt oss för vad som fick följa med hem... vi han även med en rom och chokladprovning ledd av Sveriges ende kakao bonde... där fick vi se en film om hur livet på plantagen i Trinidad of Tobago ter sig samt smaka på en riktig kakaofrukt. Den var söt och hemskt god! Bonden berättade på ett passionerat och intressant sätt om kakaons tillkomst och romen vi provade till chokladen var himmelskt god.
Hem fick jag med mig en påse röd kakao från den mer sällsynta och finare röda kakaofrukten, tre chokladkakor med olika vin aromer samt en gudomlig lakritskolachoklad som vi hela bunten fullkomligt drägglade av då vi provade den på mässan.
Efter mässan åkte jag och L hem till honom och åt god mat och delade på en rysligt fin Valpollicella... självklart med lite mörk choklad till efter maten. Sen fick jag stryk i TP två ggr på raken, båda gångerna på mållinjen med alla pluttar i min plupp men L han till miten före mig... surt sa räven och log ändå :)
Bilder kommer sen... nu ska jag till skolan och sen träna.... sen hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0