Alla dessa ord!

Lillfisen har börjat fundera ganska mycket över vart vissa ord kommer ifrån... såhär lät det hemma hos oss för nån dag sen då hon frågade vem som hittat på något ord, vilket minns jag inte nu, frågas ju om olika ord mest hela tiden...

Jag: Jag vet faktiskt inte vem som hittade på alla orden. Kanske någon gubbe eller gumma för jätte länge sen...

Mira: Kanske Astrid Lindgren?

Leia: Nej, kanske Gud?

Mira: jag tror inte på Gud!

Leia: Det gör jag, vem skulle annars ha skapat Maria?

Hmmm kanske dax att sätta sig ner och prata lite om Adam och Eva, the big bang och sådana saker... eller så får de helt enkelt fundera vidare, tycker att de tänker så mycket klokare än vi vuxna ändå!

Kommentarer
Postat av: henry fiat

skaffa ett etymologi-lexikon:



http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172274298

2008-09-10 @ 13:51:37
Postat av: Yllis

Henry fiat: Oj vilken bra idé! Tack för tipset, är ju jättekul att läsa för hela familjen :D

2008-09-10 @ 14:17:32
URL: http://barajaget.blogg.se/
Postat av: Annakarin

Ja eller blommor och bin, i fråga om vem som skulle ha skapat Mira...

2008-09-10 @ 21:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0