Aldrig mera HM

När jag fyllde år fick jag en BH från Chantelle, den är fin som snus och sitter som en smäck. Förra veckan fyndade jag två Triumph BHar på rean... de är så sköna att jag knappt märker att jag har dem på mig. Så nu säger jag bestämt " aldrig mer HM!" Inga andra billiga märken heler för den delen.
Det bästa av allt är Åhléns citys underklädesavdelning... den med de tjusiga provrummen där man kan lyfta en telefonlur för att få experthjälp.
Nästan alla kvinnor har fel bh storlek med. Jag har själv gått runt med fel i flera år förut, valde antingen för liten kupa men lagom runt, eller lagom kupa men för stort runt. Inget av det är vidare bra kan jag lova. Fyra tuttar är faktiskt  varken snyggt eller skönt, och en bh som åker upp bak i ryggen är bland det värsta som finns, fruktansvärt obehagligt.
Om man är osäker på sin bh-storlek ska man be kunniga om hjälp, för att ha en bh som sitter som den ska är faktiskt alldeles underbart!
Nu tänker jag bara ha bra bhar framöver... och vet ni, köper man på halva rea-priset blir det inte ens dyrt :)


Och ja, kvinnan på bilden är jag! Eller bhn är i alla fall likadan som min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0