Dynamisk pedagogik

Jag läser som sagt en sommarkurs nu i sommar. Den är smått fantastisk och handlar i stora drag om ledarskap, tillit, gruppdynamik mm genom estetiska lärandeformer med drama i fokus.

På våra lektioner får vi göra många övningar blundandes. Efter bara en vecka i gruppen känner jag stor tillit till mina kurskamrater och låter mig ledas och formas utan minsta osäkerhet. Det känns tryggt och häftigt. Genom alla dessa övningar utan syn får man en enorm känsla och medvetenhet om sin egen kropp, rummet omkring, ljud, känsel, dofter... ja alla sinnen är så mottagliga.

Idag på spinningen fick jag för mig att blunda under en jobbig etapp... upplevelsen blev så stark. Jag blev så otroligt medveten om  min egen kropp, musiken, alla andra försvann och jag kunde fokusera mer än någonsin på min egen teknik och "backen" jag skulle upp för. En sjukt häftig upplevelse måste jag säga. Jag tror aldrig att jag hade kännt samma lugn och totala medvetenhet om jag provat samma sak för bara en vecka sen.

Har jag sagt att min kurs är smått fantastisk?

( Fan, nu gjorde Vit ryssland mål... hur i hela gick det till? )

( sådärja, Rasmus Elm såg nu till att vi kvitterade, andas ut en stund... )

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej och tack för senast, det va kul å träffa alla igen! Den där kursen låter faktiskt helt underbar. Tror att jag nog borde söka den. Gick den bara på sommarn sa du?

Kram från Helena

2009-06-18 @ 10:24:42
URL: http://www.komketchup.blogpsot.com
Postat av: yllis

Helena: Åh tack själv. Är så kul att vi fortfarande lunchar med klassen även om det inte blir så ofta :) Jag tycker definitivt att du ska söka kursen, den är så himla bra... har allt man saknat under resten av utbildningen. Jag tror att den går att läsa även under terminerna men är inte säker. Anna pratade om att hon skulle gått den i våras innan hon blev sjukskriven...Du får kika.

Kram kram :)

2009-06-18 @ 16:08:41
URL: http://barajaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0