Trädgårdsvett och trädgårdssvett

Jag har alltid tänkt att när man har en egen trädgård så är det ju klart att man får sola í den enbart iklädd bikini. Idag hade jag min tidiga dag och var hemma strax före två. Oh, bikinidax på en filt i trädgården tänkte jag glatt.

MEN tänk om grannarna blir jättegenerade och inte alls är sugna på att se mig ligga där och pösa halvnaken.

"Åh, jag sätter mig med en god bok i trädgården och dricker mitt kaffe i godan ro. Men FY, där ligger hon den där nya grannen utan trädgårdsvett klädd i Moderjord och stör min sköna stund med sin svettiga lekamen, bäst jag sätter mig på framsidan istället där kanske jag slipper otrevliga syner".

Hönsnätsstaketet är snarare en tomtmarkering än nått att gömma sig bakom. Inte ens minsta lilla kycklingen kan ju gömma sig bakom ett sånt staket.

Samtidigt så är det ju min tomt, vill jag sola måste jag ju få det tänkte jag och tog på min präktigaste bikini och parkerade mig på filten med en stor flaska vatten och en hemsk bok som jag inte kan sluta läsa även om jag borde.
Knappt två timmar senare hör jag hur grannarnas hus på båda sidor om mig vaknar till liv, och trots att jag har det jätteskönt drar jag kvickt på mig min solklänning och smyger tillbaka in i huset.

Förresten har jag jättetrevliga grannar, inga surskallar här inte. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0