Lalalala lasagna.......

Ja ni...de som känner mig vet att min absoluta favoriträtt sen barnsben är lasagne. Mig veterligen finns det ingenting överhuvudtaget som är godare än en vällagad lasagne...gärna med en god sallad till. De vet även att jag i köket är som en elefant i en porslinsaffär....helt värdelös kombination helt enkelt.
Jag har alltså inte lagat en egen lasagne en endaste gång under mitt 27½ åriga liv. Skrämmande men sant. När jag och J bodde ihop var det nästan helt och hållet han som stod för matlagningen, vilket han skötte superbt. Mycket bra kock vill jag lova...nu helt plötsligt måste jag ju lära mig laga mat. Står man på egna ben så måste man göra det ordentligt, räcker liksom inte att stå och vagga på hälarna lite nonchigt.
Så idag tog jag mod till mig och lagade min allra första egna lasagne. Jag var tom så vågad att jag använde mig av ett nytt och lite ovanligare köttfärssås recept som innehåller både kanel och kardemumma...modigt, dumdristigt, ja inte vet jag vad ni vill kalla det. Lyckades även få till en heeeelt perfekt bechmelsås totally klumplös. Även det var första gången jag lagade egen varm sås av något slag ;P
Summma summarum, lasagnen vart riktigt lyckad....var faktiskt gott med kanelen men nästa gång ska jag ta liiite mindre kanel så att den bara anas svagt, låg på gränsen nu. Jag ska även ha mer bechamelsås nästa gång, men det är ju inte mitt fel att det blev lite lite. Följde ju receptet till punkt och pricka....
Glad som en lärka är jag nu och känner mig jätte duktig, nu har jag två lasagne-matlådor att se fram emot samt en hel middag med köttfärssås till mig och tjejerna att kalasa på nån dag.......

Kommentarer
Postat av: Liv

Kanel och kardemumma lät intressant! Men du har ff vanlig köttfärs i?

2007-05-15 @ 09:22:01
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: yllis

Liv: Japp, i övrigt så var det så gott som ett vanligt recept:)

2007-05-17 @ 15:37:58
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

smarr. du ids inte mejla recept? *pliiis*

2007-05-17 @ 20:19:35
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: manne

CON-GRATS!!!!!!!!!! klumpfri bechemel och kanel!!!!!!!!!! jag kan nog rakna mina lasagner jag lagat pa en hand, eller mojligtvis tva. ja tva! men hursomhelst ar det underbart och nu blev jag sugen, och JA en salld till forhojer otroligt!!! mmmmMUMS!! pussen!

2007-05-19 @ 08:06:13
Postat av: yllis

Liv: kan absolut fixa receptet, vad har du för mail?
Manne: thanx darling...mycket gott blev det
:D puss puss

2007-05-22 @ 20:23:21
URL: http://barajaget.blogg.se
Postat av: Liv

sweet, [email protected] *vad gulligt av dig*

2007-05-23 @ 08:53:41
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0