Ny Kategori.... Träning

Japp nu e det verkligen dax för den här kategorin.
Kanske mest för att jag ska kunna hålla koll själv på hur mycket  jag rör på mig och på vilket sätt...
Har länge varit en "periodare" när det gäller löpning, mest för att jag aldrig ( i alla fall inte på fleeera år) har ägt ett par ordentliga löparskor...DET GÖR JAG NU!!!!!
Så himla fina och bra. Så fort jag snörar på mig dem så studdsar jag fram på små ljusblåa Puma-moln. Promenerade till praktiken igår i dem, för att gå in dem lite innan jag gav mig ut och sprang... hej och hå vad det var svårt, benen ville inte gå alls, de ville springa och skutta så fort skorna satt på, en helt galen känsla.

Så.... Den här veckans träning/motion har sett ut så här:

Måndag: 1½ timme Aikido

Tisdag: 35 minuter rask promenad till praktiken på morgonen och 35 min rask promenad från praktiken på eftermidagen

Onsdag: 1½ timme Aikido

Torsdag: 35 minuters promenad i rask takt till praktiken

Fredag: 35 min rask promenad till praktiken

Lördag: Jogga 30 min och varva ner med 10 min rask promenad. 100 hugg med bokken plus lite mag och armövningar hemma...

Måste tillägga att SHIT alltså vad det är skillnad på att springa med ordentliga skor jämfört med vanliga gympisar. Benen flög fram och efter min halvtimme så hade jag fortfarande spring i benen, och hade lugnt kunnat springa en stund till, men tänkte att eftersom jag inte vill tröttna efter ett par veckor den här gången så ska jag inte ta ut mig helt på en gång, utan bygga upp joggingen pö om pö liksom...

Känns i alla fall duktigt bra att ha kommit igång ordentligt nu. Inte en cigg på fyra veckor (min feströkning hade spårat ur lite asmycket i sommar, höst) och nu ska jag styra upp matintaget med. Äta bra och på bestämda tider även de veckor jag inte har barnen, samt skära ner ordentligt på sockerintaget.... Wish me luck, jag e sjukt sockerberoende tyvärr :S









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0