Jomendåså

Har skrivit klart mitt cv och tom. skickat iväg det till tre ställen som känns jätte intressanta alla tre... nu väntar jag med spänning och är livrädd under tiden! Det här med att fixa klart cvn och börja söka jobb på allvar har jag dragit lite på. Det blev helt plötsligt så tydligt att en era är på upphällningen och en annan är på ingång. Min tid som student har varit fantastisk på det stora hela om man bortser från den ständiga ekonomiska ångesten som jämt gör sig påminnd. Jag känner mig trygg i min pluggbubbla. Jag vet vad som förväntas av både mig själv och av skolan. Trygg i lokalerna där jag gått mina kurser. Trygg i omgivningarna runt skolan och cykelvägen tur och retur. Jag tom. trygg på cykel över Västerbron. Vad jag nu har framför mig är allt annat än tryggt just nu. Vart kommer jag jobba? Vad kommer förväntas av mig? Hur kommer mina tider vara? Kommer mina barn få jättelånga skoldagar? Kommer jag kunna jobba längre dagar ena veckan och kortare den andra? Att helt plötsligt (nåja, på 3½ år) vara en av dem som har utbildningen på arbetsplatsen kommer även betyda en helt annan sorts ansvar. Tänk om jag inte är redo för det ansvaret eller om jag inte är redo för lärarrollen över huvud taget? Hur vet man det? Kan man ens veta det? Tänk om jag kommer till mitt nya jobb och känner att jag valt helt fel yrke? Tuff shit liksom! Samtidigt så är jag otroligt förväntansfull och spänd inför allt det nya jag har framför mig. Tänk om jag hamnar på en alldeles fantastisk plats, bland alldeles fantastiska människor där jag kan utvecklas till fullo tillsammans med dem? Ja så får det nog bli, det känns som en bra deal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0