Tränings-tillägg!!!

Kom på att det är dax att börja med 100 hugg med bokken om dagen igen.
För er som inte vet (antagligen de flesta) så är bokken ett träsvärd som vi använder inom Aikidon.
Med 100 hugg om dagen får jag inte bara bra fysisk träning för överkroppen, utan förhoppningsvis även en bra teknik...

Jag kom på detta i duschen, hoppade ur, smörjde in mig med lotion, och eftersom jag vill att den ska torka in innan jag klär på mig körde jag mina 100 hugg au naturelle!!!
Hahaha tur som bara den att det inte är den minsta insyn i mitt vardagsrum, synen måste varit smått annorlunda. En naken tjej står och huger i luften med ett träsvärd :P

Kanske att jag skrämde bort en och anna fågel ur träden utanför i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: Sarah

*S* Ja, en del saker vaknar man liksom till i när man är mitt uppe i det och då kan man se det utifrån och nästan bli lite förskräckt över sig själv... Konstig mening, men jag tror att du förstår vad jag menar...

2008-02-06 @ 13:20:57
Postat av: Yllis

Sarah: Haha jo visst är det så ... händer mig titt som tätt faktiskt :P

2008-02-06 @ 14:07:45
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: Padre M

Tsss... som gammal kendoka vet jag självklart vad en bokken är :) Har själv 3 st hemma.

Men au naturelle har jag aldrig tränat :D

2008-02-07 @ 21:48:59
Postat av: Yllis

Padre M: Men du, om du nu har hela TRE st hemma så e det ju bara å klä av dig och börja vifta... haha med bokken alltså, lät som om jag menade nått helt annat. Vilket jag absolut inte gjorde :P

2008-02-07 @ 23:26:06
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0