Ny vecka, ny termin, ny kurs och nymålade naglar!!!

Får väl lov att erkänna att det är med blandade känslor jag möter den här terminen.
Helt ny klass att lära känna, tur man är så social som jag  ändå är :) Kommer att sakna min gamla klass nåt sjukt mycket... vi var som en stor skara kusiner eller nått !!! Underbara underbara tjejer hela drösen.
Imorgon börjar LHS mest fruktade kurs ever om man ska tro mer erfarna elever... AUO2.  Alltså andra blocket i det Allmänna Utbildnings Området... det som alla lärare läser oavsett vilken ålder eller inriktning man valt...
Bara litteraturlistan fick mig trött, så i ett halvår kommer jag nu läsa, skriva och så var det med det. Knappt nån praktik alls. Det suger... jag saknar mina små gullputtar på förskolan allaredan.
Samtidigt så ska det bli KUL med ny klass, KUL att få använda huvudet på det sättet igen, KUL att komma tillbaka till skolan och lite mer rutiner!!!
Så ja, skräckblandad förtjusning skulle man kanske kunna kalla det...
Och vem vet, har jag riktig tur så dyker självaste Jude Law upp i min klass och sitter bredvid mig i bänken och fnissar med mig åt lärarens frisyr eller roliga formuleringar som får oss att ogenerat tänka på snusk och skrattet bubblar upp inom oss knappt hörbart men ack så svårt att stoppa :D
Ehrmm... eller inte... men skoj skulle det onekligen vara ;)
 Dagen till ära har jag målat naglarna gröna... Grönt är förnyelsens färg... grönt får mig att tänka på vår och sol på näsan.... jag älskar grönt!!!

Kommentarer
Postat av: Torhill

Låter kul :)
Lycka till och grönt e skönt ;)

Kraam!

2008-01-20 @ 23:29:01
Postat av: liv

Lycka till! Du kommer att fixa det galant är jag säker på. Jag är så knasig att jag tyckte att aou2 var helt ok. Men jag gillar att skriva rapporter och liknande. Många intressanta diskussioner också. =)
Klart att du träffar en Jude också! (Oj, men hur blev det då erhm)

2008-01-21 @ 14:21:26
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se
Postat av: Yllis

Torhill: Tack! Grönt ÄR skönt!!!

Liv: Huh, önskar att jag tyckte som du, jag är värdelös på att skriva rapporter och liknande... men det är ju i alla fall intressanta diskussioner vi har so far... men shit pommes vilket tempo, och vad myyyycket literatur:S
Och Jude lyser med sin frånvaro, det var just snyggt :( Har du gömt honom? ;)

2008-01-25 @ 18:24:28
URL: http://www.barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0