Och så var det det där med maten...

Jag är ganska aktiv av mig som person. Cyklar till skolan 2-3 ggr i veckan. Ca en mil fram och en mil hem. Tränar aikido runt tre ggr i veckan varannan vecka. Löpningen har jag lagt ner då jag går sönder varenda gång jag kommer igång ordentligt. Har tänkt försöka mig på nån ny förbränningsträning men cyklingen får duga just nu.
Är rätt lagom tränad på hela kroppen även om man alltid kan forma mer MEN min mage är inte som jag vill. På morgonen är den platt och fin men under dagen sväller den typ. Jag är ju laktoskänslig och utesluter det så gott jag kan, men har märkt att magen kan bli som en ballong på kvällarna även då jag inte rört ngt med laktos i. Jätte trist, då det oftare är på kvällen man vill ha en fin mage liksom.
Jag äter bara mörkt bröd och knäckebröd. Mycket pasta blir det men alltid fullkornsvariant. Dricker varken läsk eller saft utan föredrar vatten (jaja en och annan öl kanske slinker ner ibland med).
 
Tror att sockret är en stor bov. Är sockerberoende så det står härliga till. Tänkte att om jag äter rätt mat och på rätt sätt så kommer sockersuget minska... men hur i hela lär man sig äta rätt?
Som ensamstående och student så ekonomin är inget att hurra för direkt och bra mat är dyrt har jag märkt, det är väl dåligt? Ska bara rika människor få äta ekologiskt och bra? Hmpf!!!
Hej hopp så långt det blev. Duktiga ni var som orkade läsa hela vägen!
Nån som har nått bra tips eller två?

image521

Kommentarer
Postat av: Emma

Undvik mat som är svårsmält, dvs dra ner på paprika, lök, inte för mycket fullkorn, kål etc... vad du ska äta? Jag vet inte - raffinerat socker å transfetter? ;-)

2008-05-14 @ 18:19:52
Postat av: anonym beundrare (kille)

Det lilla jag sett av din mage så såg den exemplarisk ut... men kolla här:
http://www.eniro.se/query?hpp=&ax=&search_word=sockermage&what=web_local

Postat av: Yllis

Emma: Du är sjuksyrra ju, du ska veta presiiiis vad som är felet med min mage förstår du ;)

Anonyme: Varför anonym? Kliv fram ur garderoben vettja och berätta om när du sett min mage är du snäll:P Men det där med sockermage låter ju inte helt fel kanske... men sorgligt om det är felet med mig. Jag som älskar socker :(

2008-05-15 @ 18:52:00
URL: http://www.barajaget.blogg.se
Postat av: fortfarande anonym beundrare

Det är inget fel, det är faktum hur den mänskliga magen reagerar på socker.

Jag är anonym och jag trivs med det ;)

2008-05-16 @ 08:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0