Att jag aldrig lär mig!

Varje gång det ska till att läsas kurslitteratur så skjuter jag på det så länge det bara går. Oftast ännu längre än så tom. Och varje gång (nåja nästan) så finner jag litteraturen jätte intressant när jag väl satt mig ner och läst.
Varför gör jag alltid på detta viset? Det är ju förbövelens extremt korkat! Nu sitter jag med tidspress igen och vill läsa ingående och reflekterande men då jag har så mycket att läsa på så lite tid är jag tvungen att stressläsa. Skit trist ju... Nästa gång jag gnäller om att jag måste plugga, snälla rara påminn mig om att jag faktiskt tycker att det är skoj och intressant bara jag kommer igång... annars kommer jag likförbenat sitta där med tummen i baken och göra allt och inget och lite till för att slippa öppna de stackars böckerna!
Over and out... böckerna kallar!!!

Förresten... jag blev godkänd på båda sommarkurserna :D

Tjingeling!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0