DUdunk dudunk dudunk...

Lät det helt plötsligt när jag susade nerför backen på Vera i fredags. Stackarn började halta och framhjulet såg helterroriserat ut. Jag grät en skvätt inombords och ställde henne för att vila lutad mot ett träd i skydd för regnet.
Igår kom min fina vän Fredrik förbi och lagade flickan. Ett fult elakt häftstift satt intryckt i det stackars hjulet... men Fredriks pappa har haft egen cykelverkstad sen det glada 80-talet så visst kan Fredrik ta hand om sjuka cyklar han!
Så nu står Vera utanför dörren, full av luft och med en ny fin röd cykelkorg... Jag och Mira lekte sakletare häromdagen och jag sakletade fram en röd trådbackscykelkorg i en buske. Hemskt tjusig vill jag lova!
Tack fin Fredrik för att du är så snäll och tog hand om min tjej så bra! Fina vänner ska man vara rädd om!
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

vabra att vera e hel! å ja de såg ut som hon behövde en ny korg!!! tur att hon fått de nu!

2008-09-10 @ 20:18:57
URL: http://prylpinglan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0