Kaligrafi på kinesiska!

Min bror är hemma efter fem veckor i Kina. Trots enorm jet-lag kom han över och åt ärtsoppa och pankakor med mig och tjejerna, fast att planet landade inatt! Så lyckliga vi blev :)
Och presenter hade han med... hur fint var inte det då? Tjejerna fick varsit set med kinesiska högtidskläder i siden. Så fina så...
Men min present var den finaste jag fått!
Ett kaligrafi-set med penslar av getskägg och riktiga kaligrafi bläck. I asken fanns även en stämpel specialbeställd till mig, för när man stämplar med den står det Ylvali, både på svenska och på mandarin. Hur flott som helst faktiskt. Det fanns även små sten och porslinsskålar och ett penselställ även det i porslin i den fina asken!
Och som om det inte var nog så fick jag även färgbläck med speciella penslar till, även de av getskägg. Så nu är det bara till å pröva och öva!
Visst är han fin min bror? Inte hade han behövt köpa present till lilla mig heller... han är så bra min bror!









Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå va fin present! jag har oxå en sån special beställd stämpel! jag håller ju på rätt mycket med stämplar å sånt när jag gör kort... min syrra köppte upp ett lager med japan-pyssel-grejer när dom va där! massa fina papper, stämplar å grejer..

/prylpinglan

2008-09-11 @ 22:55:58
Postat av: Anonym

min special beställda stämpel alltså oxå från kina... å de andra grejerna från japan /prylpinglan

2008-09-11 @ 22:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0