Lilla husmor

Idag har jag varit så huslig så... har lagat omelett till lunch, lasagne till middag och nu ikväll har jag bakat morotsbröd... Den smått fantastiska Underbara Clara har en sån inspirerande blogg... så jag var tvungen att prova att baka hennes saftiga morotsbröd så vi har nått gott till frukosten imorgon. Bakar ju alltid mitt grova lergrytebröd annars men tänkte att det kunde vara kul att testa något nytt. Jo men det är sant, jag bakar nästan alltid mitt eget bröd, det ni. Det enda bröd jag köper är knäckebröd.

Nu avnjuter jag i alla fall mitt goda nybakade bröd till en kopp "Lingonhjärta" te och en film med Sean Connery på ettan. På vardagsrumsbordet fladdrar tre ljuslågor och inne från barnkammaren hörs--- ingenting--- . Underbara frid!

Tyvärr har jag slarvat bort min usb-sladd till kameran så jag får inte fram bilderna från baket... var kan den gömma sig liksom? Förstår bara inte, här är ju så städat och fint att den borde synas utan problem.. jaja... letar vidare sen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag fick en period när jag blev så oerhört sugen på att baka eget bröd. Provade nån gång, men sen började jag med en speciell kost, vilket inte inkluderar bröd. Suget efter att baka finns dock kvar. Låter som en trevlig kväll framför tvn. Usb-sladden dyker nog upp när den behagar ;-)

2009-01-30 @ 22:58:05
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/
Postat av: Yllis

Emma: Ja nybakat bröd är nått alldeles extra men hoppas du mår bra av din kost ändå :) Sladden är fortfarande borta :(

2009-02-01 @ 12:13:10
URL: http://barajaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0