Jultomten får det tufft i år.

Idag genomförde jag och tjejerna årets viktigaste uppgift. ( I alla fall om man är 2&4 år). Vi skrev önskelistor och gick till brevlådan och postade de viktiga kuverten till TOMTEN.

Mr Santa kommer definitivt få jobba lite extra i år. Överst på Litens önskelista står det följande "En levande Snövit-docka". Sug på den du tomtefar. I övrigt önskades det mestadels levande djur. No can do även där då jag inte är stans största djurvän. Missförstå mig rätt, hundar och katter kan vara jättesöta och fina så länge de inte är på mig. Gillar dem mycket bättre på lite avstånd.

Tillslut när Storbus lista var en lång radda övermänskliga, levande, konstiga leksaker som ingen någonsin hört talas om undrade jag lite försiktigt om hon inte önskade sig något som hon sett någon gång, som hon faktiskt visste fanns? Efter en stunds funderande kläckte hon ur sig, "Jo mamma, en lila tulpan blomma vill jag hemskt gärna ha" .Haha, se där, det borde jag nog kunna ordna ;O)

Kommentarer
Postat av: Liv

Gullisar! Vi har postat julklappslistorna till släkten som sedan har lovar småkillarna att de ska tala med tomten. Och tomten ska lämna alla klappar utanför dörren på julaftonsmorgonen. Det blir en alternativ julklappsutdelning i år :) William (3 o 1/2) tror nämligen så intensivt på tomten att han skulle bli så besviken om det "kom en pappa i mask" som han sa förra året :D
Tack för titten !

2006-12-10 @ 22:25:19
URL: http://www.supergirl.webblogg.se
Postat av: yllis

Mmmm, svårt det där. Barnens farfar har varit tomte i tre år men jag börjar tvivla på att Leia kommer att köpa det i år. Kanske borde hyra in pappsen. Han jobbar massor som jultomte nu innan jul och har en helt fantastisk tomtekaraktär och utstyrsel. inga risiga lösskägg där inte :O)

2006-12-10 @ 22:59:57
URL: http://barajaget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0