Det var det märkligaste...

Att skriva tenta eller prov som det hette back in the days har alltid varit det värsta jag vet... jag blir nervös, sitter och skriver under ångest och släpar fötterna från skolan med oron över att ha misslyckats hängande som ett stort, tungt, mörkt moln ovanför huvudet...

Matematik har alltid varit det värsta ämnet jag vet... jag har bara inte det tänket som skolan alltid förväntat sig av eleverna... jag är estet, jag gör med mina händer, förstår med min kropp... mattespråket talar inte med mig...

Idag skrev jag tenta... i matematik.... Igår när jag somnade var det med tillförlit till mig själv och min förmåga... en lugn sömn....
Idag gick jag till skolan som lugnet själv, log när jag fick tentan... tog det lugnt och funderade över första frågan... lät allt ta sin tid... och kom på mig själv med att sitta och mysa lite... tycka att det var skoj att sitta och plura över talen och de didaktiska frågeställningarna...

VAD HÄNDE??? Jag tyckte att det var roligt att skriva tenta för första gången i mitt snart 29 åriga liv...  mös av att sitta och bläddra i böckerna och fundera över frågorna... kände mig nöjd över svaren och vad jag åstadkom... och ämnet var MATEMATIK!!!

Jag gick från tentasalen med lätta steg och sol i sinnet...

Nu har jag från två andra hört att de tyckte det var jättejobbigt med tentan... så min stilla undran är nu... har jag bara helt plötsligt fattat grejjen.... eller är jag totalt ute och cyklar och tror mig ha gjort bra ifrån mig???

En väntan på tre veckor har jag nu framför mig... så tills dess tänker jag se på mig själv som allsmäktig och matematiskt snille...tre veckors frist helt enkelt då jag tänker må bra och vara nöjd!


Kommentarer
Postat av: C

det var det terapeutiska samtalet på tunnelbanan som gjorde det!

2008-10-21 @ 17:07:51
Postat av: Yllis

C: Jamen Åh! Såklart att det var så! Hemkst skoj att se dig igen var det i alla fall :) Hoppas praktiken din gick bra och var skoj!

2008-10-21 @ 18:43:33
URL: http://barajaget.blogg.se/
Postat av: Yllis

C: Jamen Åh! Såklart att det var så! Hemkst skoj att se dig igen var det i alla fall :) Hoppas praktiken din gick bra och var skoj!

2008-10-21 @ 18:44:09
URL: http://barajaget.blogg.se/
Postat av: jossan

du är nog den enda som tyckte så :(

2008-10-22 @ 09:10:19
URL: http://asgrymmajossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0